  • Data: 2011-12-09 18:27:11
    Temat: Re: Dobrze powiedziane....
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    news:jbthq2$7cm$1@inews.gazeta.pl...

    > "chciwość jest dobra" rozumiem w ten sposób, że należy zaakceptować jeden
    > podstawowych motorów działania człowieka i nie skupiać się na zwalczaniu
    > tej
    > cechy. Należy tę skłonność zaprząc do pracy na rzecz wszystkich. Trzeba
    > zaakceptować człowieka jaki jest i od zawsze był i pewnie będzie jeszcze
    > długi czas i w oparciu o jego motywacje budować systemy społeczne. Można
    > też
    > wymyślić sobie takiego człowieka, który nie jest chciwy, nie bierze więcej
    > niż mu potrzeba, nie kłamie, nie jest nadmiernie pobudliwy seksualnie,
> [...]

    Zgadzam sie co do meritum, należy wykorzystac kazdy z podstawowych motorów
    działania człowieka który sprawia ze idziemy naprzód ( w tym dążenie do
    zapewnienia sobie lepszej przyszłości, być moze również chciwość). Chciwośc
    rozumiana jednak jako "nadmierna" chuć do posiadania budzi jednak pewne
    skutki uboczne. Friedman makiawelicznie uważa że skutki te są pomijalne.
    Gdy system opanują socjopaci, prawo przestaje byc przestrzegane a
    "kapitalizm" wykastrowany jest z prostego czystego bankructwa myśl że
    jeszcze większa chciwość cokolwiek rozwiąże jest dość naiwne.

    george

    P.S. Czy system oparty na chciwości może byc stabilny ?