  • Data: 2011-12-11 09:02:37
    Temat: Re: Dobrze powiedziane....
    Od: RynekGlobalny <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Chciwość (rzeczy materialnych i pieniędzy) mieści się głównie na 2-3
    poziomie piramidy potrzeb Masłowa

    http://www.zarzyccy.pl/piramida-potrzeb-maslowa-2.jp

    założenie że każdy chce się po prostu materialnie bogacić to bardzo
    generalizujące stwierdzenie.

    Myślę że ludzie chcą być po prostu szczęśliwi (w jakikoliwek sposób) i
    żeby ich nikt nie krzywdził. Ta reguła prędzej byłaby formą reguły
    ogólnej - ludzi wybierających świadomie (i z własnej woli) cierpienie
    jest bardzo mało.

    Materialne rozwiązanie tych potrzeb też może mieć miejsce ale nie jest
    to jedyna droga. Jest dużo osób bogatych i nieszczęśliwych.

    Są różne badania nt. temat, można poszukać np. wzrost PKB kraju do
    poziomu szczęścia obywateli, albo czy ludzie jeżdżący drogimi
    samochodami czują się szczęśliwsi od tych jeżdzących autobusem czy
    czymś innym tanim i mniej wygodnym. Można poszukać tego...trochę mi
    się nie chce :)
    Są też takie osoby które cenia bardziej wolność od zasobności konta.
    Może też być tak że w mediach z jakiegoś powodu dominuje pewien obraz
    nobilitujący materialną chciwość. Moim zdanie po pewnym zaspokojeniu
    materialnych potrzb (i chciwości) odchodzą one na plan dalszy i wtedy
    ten który mówi "greed is good" ma problem jak tu ich nawrócić na to
    myślenie ;)

    http://twitter.com/RynekGlobalny