    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Dość politykowania, wracamy do tematyki giełdowej.
    Date: Mon, 28 Jun 2010 13:41:17 +0200

    skippy wrote:

    > Pytanie raczej brzmi - co w tym złego, że stawiamy prognozy i obserwujemy
    > ich sprawdzalność?

    Nie ja nie twierdzę, że w tym jest coś złego. Dopytuję się, czy na handlu w
    oparciu o prognozy można zarobić. Rozumiem to tak. Twoja prognoza jest taka,
    że będzie rosło do ... i tu mamy datę lub poziom lub jedno i drugie i nie
    wiem co by się działo to do momentu osiągnięcia celu masz L. Ty piszesz co
    innego. Twoja prognoza jest taka. Dopóki cena jest nad czerwoną to jest
    wzrost jak spadnie poniżej to jest spadek i sprzedaję. Dodatkowo podajesz
    jeszcze, że Twoim zdaniem bardziej prawdopodobne jest, że utrzyma się nad
    czerwoną. Dla mnie to nie jest prognoza tylko wyznaczenie poziomu do
    reakcji. Tak sam robię. Też wyznaczam kierunek bardziej prawdopodobny i
    określam poziom kiedy kierunek bardziej prawdopodobny staje się mniej
    prawdopodobny. Nie nazywam tego prognozowaniem mimo, że mówię warunkowo co
    zrobię w przyszłości. Może różnica zdań jest tylko w definicji
    prognozowania.