  • Data: 2015-10-16 10:18:21
    Temat: Re: Dostęp do środków zagranicą
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek U." <M...@...com.pl> napisał w wiadomości
    news:562015e2$0$664$65785112@news.neostrada.pl...
    >Z góry przepraszam jeśli moje pytanie wyda się
    > komuś banalne, ale naprawdę się na tym nie znam.
    >
    > Chodzi mi o to jak zrobić żeby będąc zagranicą
    > mieć dostęp do wszystkich oszczędności posiadanych
    > w Polsce i w razie konieczności korzystania z nich
    > zminimalizować koszty.
    > Innymi słowy, gdzie i w jakiej formie powinienem
    > moje oszczędności zostawić i czy ma znaczenie
    > do jakiego kraju UE i na jak długo wyjeżdżam?

    W temacie Euro przećwiczyłem takie rozwiązanie (syn był rok temu kilka dni w
    Paryżu).
    On ma konto w T-mobile, otworzył sobie też rachunek w Euro i kartę do tego w
    Euro.
    Ja konto w T-mobile (PLN i Euro) i w Alior-Kantorze.
    Była taka sytuacja, że był w Paryżu w sklepie przy kasie i nie chciało mu
    przyjąć płatności kartą bo miał za mało na koncie. Zadzwonił.
    W ciągu może 2 minut przelałem złotówki do kantoru, zamieniłem na Euro,
    przelałem na jego konto Euro (chyba przez swoje bo tak miałem gotowe
    zdefiniowane przelewy) i zapłacił (płatność w Euro kartą w Euro - 0
    prowizji - czyli jedyne koszty to kursy kantoru a nie są najgorsze).
    Doczytałem dalej że chodzi o GB.
    W tym roku w sierpniu miał być kilka dni w Londynie - na tę okoliczność
    otworzył też rachunek w funtach i wziął do niego kartę.
    Zakładałem, że wszystko zadziała tak samo, ale nie miałem okazji sprawdzić
    (poprzednia ekipa połamała Zaruskiemu maszt i nie wyszło).
    P.G.