  • Data: 2015-10-16 09:57:12
    Temat: Re: Dostęp do środków zagranicą
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/16/2015 02:03 PM, Marek U. wrote:

    > Co do szczegółów, to chodzi o Wielką Brytanię,
    > wyjazd co najmniej na kilka miesięcy, który może,
    > ale nie musi się znacznie przedłużyć.
    > Pieniądze mogą być potrzebne na życie w okresie
    > braku zatrudnienia, czyli na opłatę za wynajem
    > skromnego mieszkania, wyżywienie, transport itp.
    >
    > Najbardziej odpowiadałaby mi możliwość założenia
    > w Polsce konta w banku, z którego można korzystać
    > "normalnie" zarówno tutaj, jak i tam.
    > Jeśli ktoś ma doświadczenie w korzystaniu z tego
    > rodzaju banku, to byłbym wdzięczny za podzielenie
    > się nim i jakieś wskazówki.
> [...]

    Najwygodniejszy bedzie chyba Alior Kantor:

    - zalozysz tam konto GBP z karta GBP - odpada przewalutowanie i prowizja

    - o ile nie wimieniasz setek tysiecy, to kursy sa w porzadku (poza
    sobota i niedziela, gdy rozrzut jest wiekszy, ale to przypadlosc
    wszystkich wimienaczek pieniedzy)

    - jak masz juz GBP, to po prostu przelewasz tam GBP, jak masz zlotowki -
    to wymieniasz w aliorowym kantorze

    - jak masz nadmiar GBP, to mozesz je wymienic na PLN i przelac do
    twojego innego banku

    - chyba sa jakies prowizje za wyciaganie z bankomatu (9 zl?) - musialbys
    dopatrzyc (ale wyciagajac wieksze sumy rzadziej, nie jest to jakis
    wielki problem)

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com