  • Data: 2009-11-15 23:43:45
    Temat: Re: EUROBANK to dobry bank.
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Julek" <b...@p...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hdq22g$ilg$...@n...news.atman.pl...

    > Dobre byłoby to, że :
    > zmalała by ilość nieterminowych spłat kredytu,
    > zmniejszyłby się koszt obsługi kredytu,
    > wieksza ilość osób miałaby dostep do kredytu,
    > poprawila by się pamięć kredytobiorców.

    Co do 1) i 4) bezwzględnie tak.

    Co do 2) nie sądzę. Wyobraź sobie co by było, gdyby na skutek pomyłki banku
    jakiemuś klientowi zostałyby niesłusznie przemocą zabrane jakieś środki.
    Wcześniej czy później (w praktyce sądzę, że bardzo szybko) trafiłby się ktoś
    na tyle inteligentny, na tyle zdeterminowany i na tyle bogaty aby któremuś
    bankowi zrobić koło pióra. A to zapewne spowodowałoby konieczność
    ubezpieczania takiego ryzyka przez pozostałe banki, naturalnie pieniędzmi
    klientów. Zresztą ktoś mógłby chcieć dla zabawy/popularności specjalnie
    posterować sytuacją w tę stronę, na tej grupie myślę, że kilka takich osób
    by się mogło znaleźć. Pomijam już polityczne gierki jakie by się mogły przy
    użyciu tego mechanizmu odbywać.

    Co do 3) uważam, że pozostałoby to bez znaczącego wpływu. Chęć banków do
    dawania kredytów może by się i zwiększyła, ale zapewne zmalałaby chęć
    potencjalnie uczciwych kredytobiorców do ich brania. Ci którzy braliby z
    zamiarem niespłacania daliby sobie radę. Raczej zwiększyłoby to zasięg
    pozabankowego rynku pożyczek, co może i samo w sobie byłoby dobre w
    ogólności, ale nie dla banków.