  • Data: 2009-04-21 22:47:34
    Temat: Re: Eurobank -- dwa przelewy zamiast jednego
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > Zleciles przelew? Tak. Bank wykonal? Tak.

    Rozpatrzmy poniższe propozycje:

    -- Zleciłeś przelew?
    -- Tak.
    -- Bank wykonał?
    -- Tak, ale przelał nie na to konto, które wskazałem.

    -- Zleciłeś przelew?
    -- Tak.
    -- Bank wykonał?
    -- Tak, ale przelał nie tego dnia, który wskazałem.

    > Masz pretensje? Wiesz do kogo sie zglosic. Bynajmniej nie do banku.

    Piszesz do siebie czy do mnie? Jeśli do mnie -- odpowiadaj na zadane pytania.
    Nie wiem, do kogo się zgłosić.

    Raz jeszcze:

    -- do zrealizowania przelewu potrzebne są na stosownym koncie pieniądze
    (wiem to, bo o to pytałem) a pieniędzy wiadomego dnia nie było.

    Innymi słowy -- nie zleciłem dwóch przelewów, skoro
    nie zapewniłem tego dnia pieniędzy na realizację obu.

    > Skad mial to wiedziec?

    Co?

    > BTW: w przypadku przelewow podatkowych itp. liczy sie data obciazenia
    > konta, innymi slowy takie przelewy moga byc wykonane (z punktu widzenia
    > klienta) o dowolnej godzinie. Mam nadzieje, ze nie chcesz tej mozliwosci
    > likwidowac.

    Pisałem już -- chodzi nie o podatki. Płacę kredyt za samochód. Raty kredytu
    do fordowskiego banku, który udzielił kredytu. Kredyt jest za free (może
    niezupełnie za free) i mam go spłacać w równych ratach raz w miesiącu.

    Co do daty obciążenia konta w wypadku płacenia podatków, IMO racji nie masz.
    Oberwało się mi niedawno za opóźnienie takiego przelewu. Wyjaśniono mi, że
    jestem nieodpowiedzialny, bo wysłałem pieniądze o jeden dzień za późno. Nic
    urząd nie zrobi (niczym nie ukarze) za taki wybryk, ale trzeba święcić oczami
    w razie czego. Na szczęście ja miałem wytłumaczenie -- przelew wykonywałem
    przez cztery dni i nie mogłem go wykonać, choć co najmniej starłem się
    i uczyniłem wszystko tak, jak powinienem.

    Na szczęście chyba jednak urząd zaksięgował przelew jeszcze w stosownym czasie.

    > Ale byly.

    NN NN
    NNNN NN
    NN NN NN
    NN NN N
    NN NN
    NN NN ie było. :)

    I bank przyznaje mi rację co do tego, że nie było.
    (czasami twierdzi, że nie było, czasami, że musiały
    być, skoro przelew został przyjęty do realizacji)

    Pieniądze pobrałem z Mille około 18:30, dodałem noszoną
    w kieszeni makulaturę i wpłaciłem w Eurobanku po 19 godzinie.
    I tę godzinę potwierdzają pracownicy Eurobanku, gdy ze mną
    rozmawiają poprzez ,,kanał telefoniczny''.

    > Masz to w jakiejs lepszej postaci niz tylko swoich przemyslen?

    Nie rozumiem.

    Pracowniczka banku (po upewnieniu się) powiedziała mi,
    że w takiej sytuacji bank przelewu nie wykona. Jeśli
    na koncie nie będzie pieniędzy aż do ostatniej sesji
    wychodzącej, zlecenie będzie zignorowane, i nawet nie
    będę płacił żadnej kary za to, że nie zapewniłem środków na koncie.

    Z jakiegoś powodu i Ty pomijasz, i bank jakoś pomija
    ten fakt milczeniem, choć ja o tym piszę wielokrotnie.

    niewiele

    > 910 zl to jest drobny drobiazg np. przy dzialalnosci gospodarczej.

    To nie jest DG. Pisałem o tym, że mogłem wpłacić na jedno z 12 kont,
    co raczej oznacza, że nie są to konta z DG. Jeden komplet mój, a do
    jednego jestem upoważniony.

    Tak czy siak -- bankierka mnie uprzedziła co do tego, że bank nie będzie
    realizował zlecenia, jeśli na koncie nie będzie pieniędzy do czasu ostatniej
    sesji. Nie będzie w ogóle tego zlecenia realizował. Ani tego dnia, ani
    następnego, ani jakiegokolwiek innego.

    Rozmawiam z pracownikami czy z nieodpowiedzialnymi przygłupami?

    Postępuję na podstawie tego, co mi powiedziano i dochodzi do błędu.
    Czyj to błąd? Mój czy tej osoby, która mnie w błąd wprowadziła?

    > Ale tu bank nie musial w ogole tego robic, bo a) wydales dyspozycje,
    > i b) zapewniles srodki na jej realizacje.

    NN NN
    NNNN NN
    NN NN NN
    NN NN N
    NN NN
    NN NN ie zapewniłem. :)

    Pilnowałem tego, aby na koncie nie było pieniędzy na dwa zlecenia
    17 kwietnia do czasu ostatniej sesji i aby nie było ich nawet na jedno 19 kwietnia.

    Forsowanie stanowiska, utrzymywanie, iż pieniądze były świadczy o gówniarstwie.

    PIENIĘDZY NIE BYŁO DO 19 GODZINY 17 KWIETNIA.

    I tu jest problem. Bank uznaje, iż pieniądze były, uaktywnia kanał
    telefoniczny, sprawdza, potwierdza ze zdumieniem, że pieniędzy nie
    było aż do 19 godziny, po czym nie chce już ze mną rozmawiać, lecz
    życzy mi dobrego dnia.

    Jakiś czas jest poszukiwanie dodatkowych wpłat, przelewów itd., ale
    okazuje się, że naprawdę pieniędzy na tym koncie nie było aż do 19 godziny.
    To znaczy były, ale tylko na jedno z tych dwóch zleceń.
    No i do tego jednego nie mam zastrzeżeń.

    Tylko gówniarz upiera się przy tym, co nie jest prawdą.
    Godzina wpłaty jest podana w danych banku.

    Na moim papierowym pokwitowaniu jest godzina 19:12:15.

    Od rana (od realizacji pierwszego zlecenia) do tej godziny na tym
    koncie nie ma pieniędzy potrzebnych na realizację spornego zlecenia.

    NIE MA! Jakiś czas jest 20 złotych, później 67, aż po 19 jest
    ponad 10 tałzenów, które wpłaciłem w placówce w formie makulatury.

    Forsowanie stanowiska nie ma sensu.
    Można przyjąć inna taktykę.
    (ciekawe, jaką)

    > Albo i nie mogl, albo mogl nie anulowac. Skad my to mozemy wiedziec?

    Pewnie stąd, że przyznał, iż przelew nie został zrealizowany.
    Nawet przez jakiś czas uważano, że sam mogę przelew anulować.
    Dopiero wówczas, gdy powiedziałem, że pieniądze z konta zniknęły,
    bank zmienił swój kurs. :)

    17 kwietnia Eurobank zdjął po 19 godzinie pieniądze z mego konta,
    aby je przekazać dalej dopiero 20 kwietnia.

    > Obawiam sie ze tu potrzeba specjalisty z nieco innej dziedziny.

    Tajemniczy jesteś. Z jakiej?

    > Problem tylko w tym, ze jesli nie podales kodu, zlecenie nie zostalo
    > wydane. Innymi slowy, sytuacja bez zwiazku.

    Związek jest. Są jakieś/pewne warunki konieczne do wykonania przelewu.
    W tym wypadku brakuje kodu, w tamtym brakuje pieniędzy.

    Tylko gówniarz upiera się przy tym, że warto forsować stanowisko.

    Zabrakło tego, co jest konieczne do wykonania zlecenia.
    Tu brakującym elementem jest kod, tam takim brakiem są pieniądze.

    > Swoja droga, utracone w ciagu miesiaca odsetki od ~ 1kzl to max kilka
    > zl. Musialbym miec chyba za duzo wolnego czasu.

    Aby co?

    Dać Ci szansę? Pożyczysz mi te pieniądze bez odsetek i prowizji? ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'