eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiFrankowiczeRe: Frankowicze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder1-2.proxad.net!proxad.net!feeder1-1.proxad.net!ecng
    s!feeder2.ecngs.de!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.x
    s4all.nl!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!peer03.ams1!peer.am
    s1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highw
    inds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.
    news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Frankowicze
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <r7mcokbibjil.2qynm6ers3x5$.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <3zq7euvh9d2y$.lar5385iqu0e.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <608c59d9$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <608d02bb$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <608ffd2d$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <608ffebc$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <60908c0e$0$23913$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <184k92qqwecie$.1on203o1t6n7z$.dlg@40tude.net> <m...@p...waw.pl>
    <1hm3hw2ywbo6l$.ve251cu4vaek.dlg@40tude.net> <m...@p...waw.pl>
    <9nvm8oyftecc$.yo5046op98d6$.dlg@40tude.net> <m...@p...waw.pl>
    Date: Fri, 7 May 2021 20:36:31 +0200
    Message-ID: <117tzq3ndg73y.a0bj3h1kyyrj$.dlg@40tude.net>
    Lines: 83
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.136.30
    X-Trace: 1620412592 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 522 83.30.136.30:64311
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4913
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:656912
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 07 May 2021 17:25:34 +0200, Krzysztof Halasa wrote:
    > "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >> Konstrukcja tych cel byla taka, zeby byla dosc wysoka kwota,
    >> wiec nie oplacalo sie sprowadzac taniego starocia, tylko raczej dosc
    >> mlode auto, przy ktorym nawet to wysokie clo bylo procentowo niezbyt
    >> duze.
    >
    > Ale to nie ma nic do rzeczy. Ja nie piszę jakie samochody sprowadzano,
    > tylko jakimi jeżdżono. A tu wysokie cło mogłoby jedynie pogorszyć
    > sytuację.
    >
    > Jeżdżono samochodami sprowadzonymi przed laty. Często był to któryś
    > z kolei właściciel w kraju - gdy poprzedni już powiedzieli "pass".

    Nie sprowadzonymi, tylko kupionymi w kraju przed laty.
    Czyli krajowej lub socjalistycznej produkcji, z niewielkim dodatkiem
    pewexowskiego importu.

    Do tego dodaj juz nowy import uzywanych samochodow z zachodu, ale
    wcale nie takich starych - bo te cla byly zaporowe dla starych.

    W efekcie za te ok 30 tys mogles kupic lanosa, siene, skode ...
    felicje? poloneza, lub kilkuletnie auto "zachodnie" nawet wyzszej
    klasy.
    Nowy lanos czy 5-letni passat, oto jest pytanie ... passat ma klime
    :-)

    >> Oplacaly sie tez lekko rozbite, ktore w kraju tanio naprawiano.
    > Wraki :-)

    >> https://moto.pl/MotoPL/1,118029,10355352,gierkowka-i
    -skladaki-1985.html
    >
    > No i fajnie, tylko to był rok 1992, czyli początek zaspokajania owego
    > głodu. RWPG już nie istniała. A wcześniej po prostu ludzi nie było stać
    > na normalny samochód, jeździli naprawdę wrakami (z dzisiejszego punktu
    > widzenia). Np. ciągłe usterki i ciągłe naprawy to była norma.

    A to zalezy co masz na mysli.
    -ludzi "bylo stac" na samochody za PRL, o czym najlepiej swiadcza
    zapisy, kolejki i talony na krajowa produkcje,

    -nowy, na gwarancji, a ciagle sie psuje. Taka jakosc. Z czasem
    wymienia felerne czesci i przestana. Chyba, ze mowimy o maluchu.

    >> Moglo tez byc cinquecento,
    >> tico. Albo krajowej produkcji opel astra, z silnikiem 60KM ...
    >
    > Ale każdy z nich był lepszy (np. bardziej niezawodny) niż pojazdy RWPG,
    > włączając doskonałe Polonezy (w których zawsze coś skrzypiało, mosty
    > były reklamowane bez końca, sprzęgła nie wytrzymywały mocy silnika,a jak

    Troche tak. Ale tez jednak jedzili.

    > ktoś cięższy wsiadł, to w bagażniku nic nie można było przewieźć).

    A tego to nie pamietam. Polonez?

    Gdzies tam pod koniec lat 90-tych zmienilem rumunska Dacie na starego
    forda sierra. I tak prawde mowiac - na poczatku nie odczulem zadnej
    poprawy. Toporna ta sierra. A moze to Dacia byla calkiem dobra ...
    bo to tak naprawde Renault 12 - normalne rodzinne auto, projekt
    bodajze 1968.

    Tylko ... sierra sie nie psula. A Dacia jednak troche tak.
    W czym spory udzial mialy juz rumunskie czesci kiepskiej jakosci.

    >> Ale tu wlasnie o ten efekt chodzi, ze niby dosc wysokie odsetki
    >> okazuja sie jednak "znosne".
    >> Ale tez cena byla dosc niska, a kredyt byl krotki.
    >
    > "Znośne" to jest pojęcie względne.

    Skoro ludzie masowo biora kredyty - to znosne :-)

    >> Jakbys tak dzis chcial 300 tys na mieszkanie na 18%, to wypadaloby co
    >> roku placic 54 tys samych odsetek, co nam daje rate ponad 5000
    >> miesiecznie. A podsumowanie na 30 lat - odrzuca.
    >
    > Właśnie. 9% też nie wyglądałoby różowo.

    A przy samochodzie za 30, tzn kredytu 20 tys - juz "znosnie" :)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1