    From: "skippy" <m...@t...moon>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Fundusze vs WIG
    Date: Sat, 14 May 2011 21:34:37 +0200

    news:1kqio0lq9eqhr.1ta73jz6iv77f$.dlg@40tude.net...
> [...]
    > jako (120-130)/130= - 0,0769 tzn ok. -7,7% poniżej WIG. Niemal identyczny
    > rezultat, tyle że dodatni ,uzyskamy dla okresu bessy od lipca 2007 do
    > lipca
    > 2009r. Tym razem fundusze osiągnęły ,,nadwyżkę" na WIGiem +7,7%, co w
    > rezultacie spowodowało stratę aktywów uczestników funduszu o około 48%
    > zamiast 52% strat na WIGu.
    > Widać więc, że klasyczne fundusze akcyjne były trochę gorsze od rynku w
    > trakcie hossy i trochę lepsze w okresie bessy.
    > Jaki stąd morał? Otóż fundusze akcyjne nie są wcale zarządzane aktywnie.

    własnie że są
    gdyby nie były zarządzane aktywnie, to by dały zwrot taki sam jak WIG
    "minus" prowizje, spready, koszta itp sprawy
    może własnie o to chodzi?

    bo jak nie o to, to mam wytłumaczenie tylko nie widzę szansy sprawdzenia czy
    stąd wynika różnica.

    jak uważasz że jednak zwrot jest mniejszy niż WIG minus ww koszta, to
    wyjaśnię dlaczego uważam że aktywnie.

    > Nie da się inaczej wytłumaczyć idealnej koincydencji mojego "wskaźnika"
    > -7,7% w okresie wzrostów i +7,7% w okresie bessy.
    > Fundusz więc to zwykły portfel złożony z części akcyjnej i obligacyjnej,
    > kupiony raz i trzymany latami bez żadnej sensownej ingerencji ze strony
    > tzw. zarządzającego. To z zaadzie indeksowe ETFy tyle że ze znacznie
    > większymi opłatami.

    sensownej.
    dobre.
    tylko co pod tym rozumiesz?

    > Prowadzi to do niezbyt radonego wniosku, że "zarządzanie" jest złe w
    > okresie prosperity i prawie równie złe w okresie bessy.

    nie wiem co rozumiesz przez zarządzanie, pewnie chodzi Ci o zwrot kasy dla
    kupujacych kupony w fundzie.
    no więc dowolny fundusz ma podstawowy interes w zarabianiu pieniedzy dla
    siebie samego
    podobnie bank, prywatna firma, itp sprawy

    prawdopodobnie nie pisałes tu o tym.

    w sumie nie wiem co Cię zaskoczyło i dlaczego myślisz, że inne prywatne
    fundy sie mogą zachowywać inaczej.

    nie będą
    bo to jest niemozliwe z natury rzeczy

    każde grabie grabią do siebie