eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[Gazeta Prawna] Banki wymieniaja kartyRe: [Gazeta Prawna] Banki wymieniaja karty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Gazeta Prawna] Banki wymieniaja karty
    Date: Wed, 6 Feb 2008 17:25:18 +0000 (UTC)
    Organization: http://news.icm.edu.pl/
    Lines: 40
    Message-ID: <s...@l...localdomain>
    References: <9...@s...googlegroups.com>
    <s...@a...kjonca> <fo91n4$9od$1@news.onet.pl>
    <o...@4...com>
    <lmf0zdi0sp53.v8jeg94hpstv$.dlg@40tude.net>
    <s...@t...ceti.pl> <m...@m...localdomain>
    <s...@l...localdomain>
    <m...@m...localdomain>
    <s...@l...localdomain>
    NNTP-Posting-Host: samotnik.man.atcom.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: achot.icm.edu.pl 1202318718 7438 217.197.164.135 (6 Feb 2008 17:25:18 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Feb 2008 17:25:18 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Debian)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:437398
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 06.02.2008 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał/a:
    > Akceptując transakcję mimo różnicy w podpisach? Może nie tyle niezgodnie
    > (bo tutaj trudno określić wprost - zgodne/niezgodne), co na własne ryzyko.
    > Ryzyko polega na chargebacku i konieczności udowodnienia, że to był
    > prawowity posiadacz karty...
    >
    >> Mozesz sprecyzowac dlaczego w tym konkretnym przypadku sklep mialby
    >> miec problem? No, wiesz, chodzi mi o ciag wydarzen, na ktorych koncu
    >> jest "problem sklepu".
    >
    > To proste: podpis ma odpowiadać podpisowi na karcie. Cokolwiek to znaczy
    > (no niestety, te umowy nie są szczególnie przyjemne dla akceptantów).
    > Jeśli nie odpowiada, to akceptant ma poprosić o dowód tożsamości. Jeśli
    > klient zgłosi reklamację, a podpis nie jest podobny, to jest chargeback.
    > Sklepowi kasę oddadzą, jeśli uprawdopodobni, że to jednak prawowity
    > posiadacz karty zakupy zrobił. Nagranie z monitoringu, czy coś w ten deseń
    > - jak sobie sklep poradzi, to jego problem. Najlepiej robić każdemu zdjęcie
    > z dowodem osobistym i kartą w rękach. :) Generalnie temat jest śliski
    > dla akceptanta. W praktyce - w razie wątpliwości lepiej odmówić akceptacji
    > transakcji. Któryś agent (nie ten, którego umowę czytałem) podobno miał
    > w regulaminie, że bezzasadnie odmówić nie wolno. :))) Cyrk jak 102.
    >
    > A cały problem bierze się z chęci odepchnięcia od siebie odpowiedzialności
    > przez wszystkie ogniwa tej zabawy - akceptant chętnie by zwalił problem na
    > klienta, agent rozliczeniowy na akceptanta, bank na agenta, a klient na bank.
    > Autoryzacja PINem w wydaniu polskim jest tutaj złotym rozwiązaniem - wszystko
    > się zwala na najsłabsze ogniwo - klienta. :)

    Aaa, a jeśli chodzi o kartę bez podpisu (dopiero teraz spojrzałem na
    obrazek :) - podejrzewam, że podpisy tu zgodne być nie mogą, bo przecież na
    karcie jest brak podpisu. ;) Musiałbym mieć przed sobą tę umowę, bo pod tym
    kątem prawdę mówiąc jej nie analizowałem. Ale masz jak w banku - na pewno nie
    zapomnieli o takiej sytuacji. Te umowy są tak niekorzystne i tak
    profesjonalnie napisane, że taka luka jest IMHO niemożliwa. Na 100% agent
    stwierdzi, że podpisy nie są podobne. I na 100% akceptant będzie musiał
    udowadniać, że to był właściwy posiadacz. Co z braku podpisu będzie tym
    trudniejsze.
    --
    Samotnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1