  • Data: 2010-12-13 21:21:30
    Temat: Re: Gra na giełdzie - komputer
    Od: "IZI" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeżeli to nie jest prowokacja z Twojej strony ,to :
    >
    > 1/mbank ,z tego co wiem,używa systemu "epromak" do składania zleceń ,z
    > tego
    > wynika ,że przeglądarka musi obsługiwać kontrolki activx
    > 2/jeżeli chcesz używać tego kompa do 4 aplikacji /domyślam się ,że
    > związanych
    > z giełdą /to wystarczy każdy stacjonarny komp ze sklepu "nie tylko
    > dla..".:
    > 3/monitory ,do wyświetlania wykresów też nie mają wysokich wymagań
    > 4/żadne mi znane aplikacje giełdowe nie są napisane na procesory
> [...]

    Witam,
    W żadnym razie prowokacja (nie wiem co mogło by być celem) - po prostu
    myślałem, że odezwie się ktoś kto napisze coś w stylu:
    ja używam Dell xxx , Monitor/yyy, bo to pomaga w zzz i proponuję Ci zajrzeć
    do ., bo tam jest dobry sprzęt fachowa obsługa i serwis (nie jest dal mnie
    priorytetem niższa cena).

    Średnio znam się na sprzęcie - interesuje mnie funkcjonalność i
    niezawodność.

    Ad. 1 z mBankiem nie mam problemu, bo tam tylko dokonuję transakcji -
    system nie potrzebuje wiele (prawdę mówiąc nie wiem co to epromak czy
    activx)
    Ad. 2 zgadzam się, że prawie każdy komp. wystarczy, bo wystarczały mi już
    zwykłe laptopy, ale ponieważ zapracowałem na giełdzie wystarczającą nadwyżkę
    w zeszłym roku (właściwie w tym, który się właśnie kończy) - uznałem, że
    mogę sobie pozwolić na wydanie kilkunastu procent zysku na lepszy sprzęt, bo
    męczy mnie ciągłe włączanie wszystkiego z osobna - chcę uporządkować sobie
    trochę "miejsce pracy".

    Nie wiem czy na samym początku odpowiednio jasno opisałem pytanie na jakie
    szukam odpowiedzi, bo kilka postów było zupełnie nie na temat dlatego
    postaram się rozszerzyć .

    Stwierdziłem, że analizując wykresy z różnej perspektywy oceniam sytuację w
    odmienny sposób (muszę powiedzieć, że korzystam z bardzo prostych metod,
    rysuję linie/kanały trendu, analiza świec i używam dwóch wskaźników -
    analizuję interwały :H1, H4 i D1).

    Np. przygotowując wykresy, na monitorze 15 i 18 dochodzę do odmiennych
    wniosków (oczywiście nie "chodzi o wielkość monitora" tylko o to, że widać
    różny zakres danych, a co za tym idzie wykres "buduje się inaczej").
    Stąd wniosek, że analizując sytuację na 3-ch jednakowych monitorach zapewnię
    sobie pewien "ustandaryzowany sposób widzenia", a zwiększając monitor/y, a
    przede wszystkim rozdzielczość - będę miał "szerszy obraz sytuacji".
    Wiem, że taki sposób myślenia może wydać się komuś prymitywny -
    prawdopodobnie taki jest - ale dla mnie jest ważne, że mój sposób jest
    skuteczny.

    Po analizie wszystkich postów doszedłem do wniosku, że będzie mi potrzebny
    - komputer (nie chcę składać go samemu - na tym się nie znam i nie chcę się
    uczyć) z 3-a działającymi monitorami w rozdzielczości 2560x1440 (laptop mam
    dodatkowo - awaryjnie i do aplikacji mBanku)
    - pozostałe parametry komputera standardowe "ze sklepu" tzn. tak jak pisałeś
    (musi być karta obsługująca 3 monitory)
    - Windows 7
    Może masz jeszcze jakieś sugestie?