  • Data: 2009-12-06 21:10:25
    Temat: Re: IKE - gdzie?
    Od: Jacenty <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Też się zastanawiam. Myślałem nad IKE Arka - prosty fundusz akcji i
    drugi pieniężny, aby konwertować z jednego na drugi w momencie zmiany
    średnio/długoterminowego trendu. Arka ma lepsze wyniki niż badziewne
    IKE mBanku (czytaj Skarbca).

    Co do podatku Belki, gra on dużą rolę w przypadku IKE. Symulacja
    pierwsza z brzegu: odkładam symboliczne 100 zł miesięcznie przez 25
    lat, stopa zwrotu przeciętnie 10% rocznie. Po tych 25 latach mam 30
    000 kapitału i około 100 000 odsetek (nominalnie). Gdybym wpakował tę
    kasę nie w IKE, a w inne fundusze np mBanku, zapłaciłbym 19 000 Belki.
    Trochę za dużo, aby pisać że "zwolnienie z beli to żadna zachęta"

    Mam niestety wątpliwości, czy za ileśtam lat "władza" nie będzie
    chciała położyć łapy na III filarze. Cóż, w takim przypadku trzeba
    będzie zlikwidować IKE, zapłacić Belkę i emigrować.
    J.