  • Data: 2009-12-07 10:06:19
    Temat: Re: IKE - gdzie?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    grup dyskusyjnych:hfighu$3vl$...@n...onet.pl...

    > Coś w tym stylu. Polska jest słabym ekonomicznie krajem, z
    > powiększającym się długiem, lokowanie w takiej ekonomii swoich
    > oszczędności na emeryturę jest nieporozumieniem.

    Dodatkowo nieuniknione jest tu zadziałanie dodatniego sprzężenia zwrotnego.
    Na każdych czterech, którzy zrozumieją wcześniej czy później to co wyżej
    napisałeś, powiedzmy że jeden "wypisze się" z systemu. To bardzo efektywnie
    przyspieszy jego upadek. Tym bardziej, że raczej będą sie wypisywać bogaci
    niż biedni, biedni się zresztą w tej grze nie liczą, bo i tak ich w taki czy
    inny sposób wycyckają.

    Rok temu napisałem na grupie, że w I kwartale 2010 możemy mieć przedsmak
    takiego krachu. Wprawdzie to ostatnie umocnienie PLN nie mieściło się w tej
    wróżbie (jest to bardzo mocna poduszeczka chroniąca przed krachem), ale i
    tak jak na razie nie zaszło nic takiego, co by moją wróżbę zmieniało. W
    życiu bym obligacji polskiego państwa nie kupił teraz. :>