  • Data: 2009-12-07 09:06:08
    Temat: Re: IKE - gdzie?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RobertS pisze:

    > Z tego co piszesz wynika, że już niedługo czeka nas jakaś krajowa
    > katastrofa!

    Jeśli obecny kurs państwa będzie zachowany, to tak. Chyba że uważasz,
    że nic się strasznego nie będzie działo, jak jeden pracujący będzie
    musiał utrzymać jednego emeryta (w sytuacji, gdy dziś jest kilku
    pracujących na 1 emeryta, a system i tak ledwo zipie).

    > W takim razie co proponujesz? Żyć na maksa i szybko umrzeć, aby tego nie
    > doświadczyć?

    Proponuję nie oszczędzać w dłuższym okresie w aktywa, które nie
    przetrwają kryzysu. Spójrz na to tak, jakbyś żył np. w 1970r. Czy
    oszczędzanie w złotówkach byłoby dobrym pomysłem? Z pewnością nie. A
    gdzie można było ulokować kapitał? W nieruchomościach, złocie itp. To są
    ponadczasowe lokaty, które są raczej niezależne od kryzysów państwowego
    pieniądza. Przy czym złoto jest o tyle lepsze, że trudniej je, w
    przeciwieństwie do nieruchomości, znacjonalizować.

    Życie na maksa jest zalecane, jeśli ktoś wierzy w koniec świata.
    Końca świata nie będzie, ale koniec ekonomii wielu krajów zdarzał się
    dosyć często.

    > Czy może pakować do skarpety złote krezensterny licząc na to, że za ileś
    > tam lat ich wartość będzie odpowiednio wysoka?

    Coś w tym stylu. Polska jest słabym ekonomicznie krajem, z
    powiększającym się długiem, lokowanie w takiej ekonomii swoich
    oszczędności na emeryturę jest nieporozumieniem.

    --
    Liwiusz