  • Data: 2009-12-07 10:17:09
    Temat: Re: IKE - gdzie?
    Od: RobertS <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli obecny kurs państwa będzie zachowany, to tak. Chyba że uważasz,
    > że nic się strasznego nie będzie działo, jak jeden pracujący będzie
    > musiał utrzymać jednego emeryta (w sytuacji, gdy dziś jest kilku
    > pracujących na 1 emeryta, a system i tak ledwo zipie).

    to o czym piszesz dotyczy OFE, ale IKE jest rozwiązaniem dobrowolnym -
    można, ale nie ma obowiązku inwestować/oszczędzać w ten sposób

    > Proponuję nie oszczędzać w dłuższym okresie w aktywa, które nie
    > przetrwają kryzysu. Spójrz na to tak, jakbyś żył np. w 1970r. Czy
    > oszczędzanie w złotówkach byłoby dobrym pomysłem? Z pewnością nie.

    A czy oszczędzanie w dolary (lub inną walutę) byłoby dobrym pomysłem?
    Również NIE. W nieruchomości? To przecież koszty związane z utrzymaniem ww.

    > W nieruchomościach, złocie itp.

    A jak sobie wyobrażasz inwestycję w nieruchomości? Powiedzmy, że masz
    9kzł rocznie (tyle ile wynosił limit na IKE). W jaki sposób chcesz za to
    kupić nieruchomość?

    > Przy czym złoto jest o tyle lepsze, że trudniej je, w
    > przeciwieństwie do nieruchomości, znacjonalizować.

    Oczywiście, ale masz zamiar trzymać je w domu? Ktoś przecież może je
    ukraść...A w banku? Państwo "położy na nim łapę" i również tracisz...

    > Coś w tym stylu. Polska jest słabym ekonomicznie krajem, z
    > powiększającym się długiem, lokowanie w takiej ekonomii swoich
    > oszczędności na emeryturę jest nieporozumieniem.

    W wielu krajach jest jeszcze gorzej...społeczeństwa się starzeją,
    wartość walut podlega deprecjacji, dług publiczny rośnie!
    Nie jest tak, że Polska się jakoś negatywnie wyróżnia.

    --
    pozdrawiam
    RobertS