    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ING dokumenty bez pieczatek
    Date: Tue, 08 May 2012 21:27:16 +0200

    maruda <m...@n...com> writes:

    > Nie wiem, czy też tak mam w ING.
    > Myślę, że kod kreskowy i nr ma zaszyte także ID pracownika.
    > Kopia zostaje w systemie banku, więc w razie konieczności dowodzenia
    > czegoś przed sądem można dotrzeć także do "ich" egzemplarza, choćby
    > elektronicznego. Nie robiłem "w systemach dla banków", ale sądzę, że
    > archiwowane są w czymś w rodzaju pamięci fiskalnej.

    Tyle że klient nie ma w praktyce możliwości dotrzeć do "ich"
    egzemplarza. Jeśli nie ma imienia i nazwiska pracownika podpisującego
    umowę, to moim zdaniem nie da się pokazując w sądzie tylko umowę niczego
    udowodnić. Nie żeby dodanie do tego pieczątki wiele zmieniało, no
    i trzeba pamiętać że bank ma dużo więcej możliwości jeśli chce oszukać
    klienta (wystarczy że np. fikcyjnie obciąży mu konto jakimiś
    transakcjami i np. skorzysta z BTE).

    > Parę lat temu zbulwersowało mnie, że Netia przysyła umowę dla firmy z
    > zeskanowanym (a nie własnoręcznym) podpisem ich reprezentanta. Ale
    > "nasz" prawnik wyjaśnił mi, że jest OK.

    Jest ok, bo taka umowa z Netia nie stanowi dla firmy praktycznie żadnego
    ryzyka. Natomiast z bankiem to nieco inaczej wygląda.
    --
    Krzysztof Halasa