eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: Inflacja...Re: Inflacja...
  • Data: 2023-12-11 23:51:25
    Temat: Re: Inflacja...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 11 gru 2023 o 14:42, J.F pisze:

    > Prawde mówiąc to nie wiem, na co zimą postawic w FWD.
    > W lepszy ciąg na prostej, czy w lepsze trzymanie tyłu na zakretach ...

    Przód: napędza, steruje i hamuje; tył jedynie wlecze się...

    >> Jeżdżenie z FWD po śniegu jest przykre. Z RWD mogłem obrócić
    >> samochód na niemal nieruchomych przednich kołach o pożądany
    >> kąt -- zwykle około kąta prostego... Tu też można zarzucić
    >> tyłem, ale innym sposobem...

    > Ale w jakiej sytuacji?

    > Bo na parkingu FWD mozna samochód obrócić, a RWD to niekoniecznie.

    Z RWD można na śliskim parkingu zawrócić w miejscu.
    (wielokrotnie to praktykowałem -- mając bardzo mało koni do dyspozycji)
    Z FWD raczej trudno...

    > Podobnie np stojąc na drodze pod górę.

    Pod górkę z FWD raczej warto mieć dobre opony przednie -- mając wiadomy
    (albo przód dobry i tył zły -- albo tył dobry i przód zły) wybór.

    > Zarzuca przy niewielkiej predkosci tez sie dobrze - recznym hamulcem
    > (sprawdzic czy nie elektryczny).

    Można, ale szkoda opon. Można (ale raczej niezbyt ;) komfortowo)
    bez ręcznego -- o czym nieco niżej...

    > Natomiast zarzucic tyłęm przy wiekszej predkosci ... o, to trzeba
    > umiec. I w RWD, i w FWD i 4WD ...

    Większej -- czyli jakiej? Zrywa się przyczepność tyłu szybkim skrętem
    przodu -- samochód toczy się na przednich a ślizga na tylnych...
    Żużliści/żużlowcy tak jeżdżą.

    >> W RWD słabe tylne opony uniemożliwiały jazdę po śliskiej
    >> (choćby mokrej) nawierzchni. Z FWD tył może być bardzo
    >> słaby -- oby przód trzymał się jezdni...

    > Jak sie RWD nie rozpędzisz, bo "się nie da", to auta nie rozbijesz.

    Jeździłem, więc znam to z mej praktyki.

    > A FWD rozpędzisz i słabe opony z tyłu sie objawią na zakręcie :-(

    Jeżdżę tak (słabe z tyłu) od kilku lat z FWD.

    Właśnie tym sposobem na parkingu (choćby Lidlowym) można obrócić
    samochód o prosty kąt niemal w miejscu -- co niedawno uczyniłem.
    Przyśpieszenie zrywa przyczepność z przodu -- samochód wyskakuje
    na zewnątrz; zwolnienie zwiększa przyczepność przodu -- samochód
    zachowuje się trochę jak z RWD przy przyspieszaniu, ale sterować
    tym raczej trudno...

    >> Przedwczoraj też padał marznący śnieg, ale nie miałem
    >> czasu i ochoty na jeżdżenie... Na szybach też zamarzał
    >> śnieg... Dwa kwadranse postoju pod Lidlem poskutkowały
    >> potrzebą skrobania szyb oraz czyszczenia: dachu, maski itd...

    >> W garażu gniją zimowe opony na felgach -- brak mi sił
    >> na zmianę i żal mi szmalu na płacenie za zmienianie...

    > I dlatego jezdzę na całorocznych.

    Z przodu mam kilkuletnie całoroczne Dębice.

    > I nawet w górach się sprawdzają, jak na razie ...

    Moje słabe letnie (tylne) to Continetale -- ogólnie jedne
    z najlepszych do takich zadań... Pewności nie mam co do
    tego, że to Continetale, ale ZTZP właśnie takie...

    -=-

    https://youtu.be/BW_W_lcUTSc?t=128

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,t
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1