  • Data: 2006-12-29 20:21:19
    Temat: Re: Internetowe banki w Polsce - co dalej?
    Od: RobertS <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mianowicie chodzi mi o rozwój banków stricte internetowych (coś na wzór
    > mBanku) w naszym kraju w niedalekiej przyszłości. Czy w ogóle ich rozwój na
    > naszym bankowym rynku jest realny i co najważniejsze opłacalny? Czy w dobie
    > gdzie prawie każdy bank oferuje swoim klientom dostęp do swoich pieniędzy
    > przez sieć jest jeszcze miejsce na nowych graczy - graczy typowo wirtualnych
    > tj. bez placówek, wpłatomatów itp. gdzie wszelkie sprawy na linii bank -
    > klient załatwia się za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu bądź
    > też poczty tradycyjnej?

    Jeżeli kolejny bank internetowy, jaki miałby się pojawić na rynku,
    zaoferowałby coś więcej i w szczególności taniej, bezpieczniej niż
    aktualni gracze na rynku to oczywiscie jest dla niego miejsce.
    Wynika to z tego, że uzytkownicy/klienci bankow internetowych
    charakteryzuja sie dużą mobilnością. Co za problem zmienić konto
    (otworzyc/zamknąć) jeżeli można tego dokonać nie ruszając się sprzed
    komputera?

    Na rynku na pewno nie ma juz miejsca na banki typowo marmurkowe. Tutaj
    mobilność klientow jest znacznie nizsza. Bez względu na koszty wielu z
    nich ma niska sklonnosc do zmiany konta na inne.

    > Tak na marginesie (lekki OT) chciałem się od was dowiedzieć jak przedstawia
    > się na chwilę obecną rynek banków wirtualnych w USA?
    >
    > Pozdrawiam.

    pozdr.
    RobertS