    From: sorden <s...@s...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: J.K.Mikke - totalna porażka
    Date: Tue, 22 Jun 2010 17:38:22 +0200
    <hvnepk$bou$1@inews.gazeta.pl> <hvngmv$j7l$1@inews.gazeta.pl>
    <4c1f67e0$0$17102$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c1f6c98$0$2590$65785112@news.neostrada.pl>
    <hvnqgc$757$1@news.net.icm.edu.pl>
    <m...@4...com>
    <hvnu37$dtk$1@news.net.icm.edu.pl>
    <n...@4...com>
    <hvpf9a$imo$1@news.net.icm.edu.pl>
    <s...@4...com>

    Maciej Bojko wrote:

    > Weź się chłopie zlituj. Na każde pytanie o konkrety wycofujesz się
    > w maliny i rzucasz komunałami, od których aż zęby bolą. Nie mówiąc już
    > o tym, że jesteś wewnętrznie sprzeczny: postulujesz przychodami z
    > prywatyzacji zasilić ZUS i jednocześnie sarkasz na "przejadanie" tych
    > pieniędzy! Nie dostrzegasz tego, że nie zgadzasz się z własnymi
    > poglądami?

    Mozesz przytoczyc, w ktorym momencie nie zgadzam sie z wlasnymi pogladami
    ktore mowia:
    a) zus i przymusowe ubezpieczenia nalezy zlikwidowac
    b) z podpisanych juz umow nalezy sie wywiazac
    c) wygasajace umowy, do ktorych panstwo musi doplacac poniewaz placone
    skladki sa juz przejedzone/rozkradzione nalezy zaspokoic pozbywajac sie
    majatku panstwa w postaci np. spolek skarbu panstwa przyczyniajac sie tym
    samym do zwiekszenia zakresu wolnego rynku.
    Panstwo nie powinno prowadzic dzialalnosci gospodarczej na rynku poniewaz
    jest jego regulatorem.

    Zastanow sie ze 3x zanim cos napiszesz.

    > Z czego będą spłacane zobowiązania w okresie przejściowym? Jeśli tym,
    > którzy teraz wchodzą na rynek pracy, darujesz składki na ZUS,
    > powstanie ogromna dziura finansowa. Proponujesz zatkać ją drastyczną
    > podwyżką podatków, czy fantazyjnie zwiększyć dług publiczny? A może
    > każesz pracującym dźwigać podwójny ciężar: niech obok swoich
    > prywatnych składek płacą też na ZUS, z tym, że w zamian od ZUS-u nic
    > nie dostaną?

    A jednak wyglada, na to ze likwidacja zus i wyplacanie jedynie wygasajacuch
    swiadczen to zbyt skomplikowane. no coz...

    > A gdy już wprowadzimy ten wymarzony system prywatnych ubezpieczeń, to
    > dlaczego będzie on bardziej efektywny od obecnego? Jeśli to
    > psychologicznie możliwe, to daruj sobie przy tym, proszę, strzeliste
    > akty wiary, że prywatne zawsze lepsze od publicznego, i rzuć konkretem
    > dla odmiany.

    Z zatwardzialym socjalista chyba szkoda rozmawiac ;]
    Jesli ostatecznie okazalo sie, ze nie rozumiesz dlaczego prywatny system
    oparty na konkurencji moze dzialac wydajniej i taniej to chyba long way
    przed toba ;)

    --
    in