eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJak długi jest czas oczekiwania na kuriera z Meritum i dwa kwiatki z TOiPRe: Jak długi jest czas oczekiwania na kuriera z Meritum i dwa kwiatki z TOiP
    From: XYZ <j...@m...bin>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak długi jest czas oczekiwania na kuriera z Meritum i dwa kwiatki z
    TOiP
    Date: Sat, 20 Mar 2010 21:11:36 +0100

    On 20.03.2010 20:45, MarekZ wrote:
    > Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości grup

    > Nie sądzę żeby JanKo poczuł się rozczarowany, ponieważ te pierdoły z
    > wikipedii nie mają w tym przypadku zastosowania. Jeszcze tylko brakuje
    > tam tych cudów z piątką na końcu i sprawdzaniem czy poprzednia cyfra
    > była parzysta lub nieparzysta, albo co jeszcze zabawniejsze następna...
    >
    > Zaokrąglanie zgodnie z zasadami matematycznymi oznacza zaokrąglanie,
    > które w tym wiki-artykule zostało określone jako "do najbliższej wartości".

    Nie podałem Wikipedii jako nieomylne źródło, natomiast dobrze
    przedstawia to o czym mówię, gdyby JanKo nie miał pojęciach o takich
    zawiłościach. A to co zwiesz "cudami z piątką na końcu" trzeba stosować
    przy dostatecznie dużych zbiorach danych.
    Standard IEEE 754-2008 definiuje 5 rodzajów zaokrągleń (do najbliższej
    parzystej - Twoje "cuda z piątką"; do najbliższej, przy czym 0.5 od 0; w
    kierunku 0; w kierunku +oo i w kierunku -oo). Gdzie jest napisane, który
    znich jest "zgodny z zasadami matematyki", a który nie? A może znasz
    jakieś źródło które podaje, że zaokrąglanie takie jak podane przez JanKo
    jest tym słusznym matematycznym?
    Zapis z tabeli Meritum jest co najmniej niejasny.