  • Data: 2012-09-26 09:13:08
    Temat: Re: Jak liczyć osobiste finanse? - gdzie tkwi problem...
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.09.2012 09:02, SQLwiel pisze:
    > No-bo np:
    > biorę z bankomatu 5 stów. Należałoby zaksięgować "rozchód", choć nie
    > wiadomo na co.
    > Potem, (powiedzmy) rozliczam go szczegółowo: 200 dentysta, 200 warsztat
    > samochodowy, 100 hydraulik. Czyli na tym etapie powinienem tę wypłatę z
    > bankomatu anulować.
    > Tak samo działa KK i jej spłata.
    > No i natychmiast zapala się ostrzegawcza lampka: a wydatki gotówkowe
    > niezidentyfikowane? Co z nimi?
    >
    > Przesrane, jak pisałem w pierwszym poscie. :)
    >
    > Wiem - wychodzi na to, że sam nie wiem czego chcę... Nie bijcie :)

    SQLwielu, nie frustruj się. Są z grubsza 2 typy ludzi. Tacy którzy z
    kalkulatorem albo i bez wiedzą co i gdzie, a są tacy którzy choćby
    zakopali pod ziemią to i tak im jakoś tu i ówdzie wyjdzie. Widać
    należysz (podobnie jak ja)

    Ci drudzy muszą sobie robić jakieś zewnętrzne ograniczenia, typu wielkie
    liczenie wydatków czy coś ...

    Z tym, że wielkie liczenie wydatków chyba jest skazane na niepowodzenie.
    Ja właśnie coś takiego próbuję robić i już jestem w połowie drogi do
    poddania się (2 kk, debetówka, kilka kont + firmowe, siłą rzeczy dużo
    przelewów wewn ), bo to jest masakra jakaś. Wiem że nie dam rady tego
    ogarnąć żadnym gotowym programem, próbuję w arkuszu, znormalizować
    wyciągi z wielu kont do jednego arkusza, potem jakoś fitrami, ponazywać
    numery kont, pokategoryzować i na samym końcu wyjdzie mi wielkie g....

    Z drugiej strony, może się dowiem, na co mi wychodzi cała pensja, z
    której w teorii ma zostać znaczna część.

    p. m.