    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Jak powstaje WIBOR?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <6266a075$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <6266a5f8$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <62680eac$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <62681b73$0$487$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <626cc770$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@4...net>
    <m...@i...localdomain>
    <4...@g...com>
    <cniq0mmmvs6p$.5m7gfr3o0eqb.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    Date: Tue, 3 May 2022 21:11:38 +0200

    On Tue, 03 May 2022 20:43:49 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Ale to działa w obie strony.

    No nie calkiem - przy wiborze to klient ponosi cale ryzyko/koszty.

    > Nikt nikomu nie potrafi zagwarantować niczego na dłuższą metę.
    > Wiara w to, że mogą zrobić to banki... no owszem, w pewnym sensie mogą,
    > ale albo zrobią to głupio, albo klient na tym straci.

    Ale przeciez o tym mowa - proponuja staly procent tak, ze klient na
    tym straci ... ale jak cos pojdzie gorzej niz bank przewidzial, to
    bank na tym straci.
    No chyba, ze to inni klienci na tym stracą, bo bank zbankrutuje.

    > Trzeba pamiętać, że zarówno przy kredytach, jak i depozytach, klient
    > może zakończyć działanie "produktu" przed terminem. Bank praktycznie nie
    > może. Więc to nie jest takie proste :-)
    > Oczywiście typowemu klientowi może być trudno zakończyć działanie
    > kredytu hipo przed terminem, ale znaczne ryzyko wciąż istnieje.

    Jak zaczna stopy rosnac, to nie zakonczy.
    A jak zaczna spadac, to co bank zarobil, to juz nie odda :-)

    J.