  • Data: 2011-03-22 22:03:48
    Temat: Re: Jak umożliwić pobranie pieniędzy innej osobie...
    Od: XYZ <j...@m...bin> szukaj wiadomości tego autora

    On 22.03.2011 19:41, MK wrote:

    > Na wyciagu to bedziesz mial bewnie mial tylko informacje o wyplacie
    > gotowkowej, a nie kto jej dokonywal. Bank oczywiscie zawsze moze
    > zidentyfikowac osobe.
    Rzeczywiście w większości banków tak jest, ale pozostaje jeszcze kwestia
    historii rachunku w systemie banku, a tam informacja o wypłacającym już
    jest (nie dbam o to, że na papierowym potwierdzeniu jest podpis innej
    osoby).

    > Moze Pekao przy uzyciu karty IKM, o ile jeszcze sie ostaly... W
    > lukasie chyba tez mieli karte identyfikacyjna...
    Może i by się udało, gdyby osoba udająca mnie miała tę samą płeć,
    podobny wiek i umiała się podpisać jak ja. Ale to chyba podpadało by pod
    fałszerstwo, jeśli by się wydało.

    Z ciekawości sprawdziłem, jak to jest przy wypłacie w Pekao przy użyciu
    IKM. W tytule operacji zazwyczaj jest wpisany numer karty. W historii
    rachunku, w operacjach bieżących jest również pole "na rachunek", w
    którym, w przypadku wypłaty, podany jest pełny nr IKM. W operacjach
    archiwalnych tego pola nie ma, ale wątpię by je kasowali. Po prostu nie
    wyświetlają. Imienia i nazwiska w ogóle nie ma, a adres, niezależnie od
    tego kto wypłaca, jest posiadacza rachunku.