eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJaki bank w UK? Hsbc? Barclays? a moze Royal Bank of ScotlandRe: Jaki bank w UK? Hsbc? Barclays? a moze Royal Bank of Scotland
    From: "kashmiri" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jaki bank w UK? Hsbc? Barclays? a moze Royal Bank of Scotland
    Date: Sun, 16 Mar 2008 10:58:18 -0000
    <frcopg$3bc$1@news.interia.pl> <B5mCj.5676$jH5.5005@newsfe3-win.ntli.net>
    <frdntp$gkh$1@news.interia.pl>
    <3...@i...googlegroups.com>
    <frefof$ks0$1@news.interia.pl>
    <R_CCj.19589$fx1.17844@newsfe4-gui.ntli.net>
    <frgdsn$a31$1@news.interia.pl>
    <C6UCj.20836$kN5.15349@newsfe1-gui.ntli.net>
    <frh7b1$ave$1@news.interia.pl> <iIWCj.18$va4.1@newsfe4-gui.ntli.net>
    <frhhb9$p3q$1@news.interia.pl>
    <8...@a...googlegroups.com>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    news:8c0d3153-a35e-4daf-8588-d0b961af783f@a70g2000hs
    h.googlegroups.com...

    [ciach]

    > teraz dopiero mam metlik w głowie. to ma byc moje pierwsze konto,
    > sprawa KK jest wazna ale nie najwazniejsza. jesli dostane od razu
    > karte do zakupow w necie to moge troche poczekac na KK nie ma
    > problermu.

    Tak, Visą Debit możesz płacić w necie.

    > wazne jest zeby nie bylo jakies ukrytych oplat, niespodzianek od
    > transakcji on-line, wyplat z bakomatow itp

    transakcje w innej walucie niż GBP - każdy bank dolicza ok. 2.5% "opłaty za
    przewalutowanie".
    bankomaty - wszystkie bankomaty należące do sieci LINK są za darmo (czyli
    wszystkie bankomaty wszystkich banków w UK); pozostałe (eCash itp.)
    wyświetlają, że są płatne.

    > coraz czesciej mysle takze
    > o dostepie do konta oszczednosciowego tu łatwosc przelewania pieniedzy
    > z konta na konto

    Możesz od ręki otworzyć również konto oszczędnościowe. Pewnie będzie kilka
    do wyboru, więc czytaj warunki (niektóre są tylko online, inne dają wysokie
    oprocentowanie tylko jeśli w danym miesiącu nie wypłacasz z nich pieniędzy,
    itp.). Z konta na konto przelewasz w czasie rzeczywistym przez internet,
    telefon i (w wypadku niektórych kont oszczędnościowych) w bankomacie banku.

    > i oczywiscie oprocentowanie czy ktos moze wytlumaczyc
    > o co chodzi z tymi literkami AER gross i itp.

    EAR = equivalent annual rate of interest - roczny koszt zadłużenia na linii
    kredytowej (czyli wliczając odsetki od odsetek). Nie będzie Cię dotyczyło
    jeśli nie weźmiesz linii kredytowej.

    > konto ma byc łatwe i
    > przyjemne, po prostu nie chce sie wnerwiac przy byle okazji.

    Każde konto na świecie jest w miarę łatwe i przyjemne, dopóki nie zdarzy się
    jakiś błąd systemu. Dopiero jak dzwonisz z reklamacją albo problemem,
    wychodzi różnica między bankami. I zaczynają puszczać nerwy, jak pańcia
    zamiast odpowiedzieć odczytuje ci skrypt z ekranu... Pamiętaj, w tyk kraju
    PROCEDURA to rzecz święta. Witaj na Wyspach :)