eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJaki bank w UK? Hsbc? Barclays? a moze Royal Bank of ScotlandRe: Jaki bank w UK? Hsbc? Barclays? a moze Royal Bank of Scotland
  • Data: 2008-03-16 13:13:19
    Temat: Re: Jaki bank w UK? Hsbc? Barclays? a moze Royal Bank of Scotland
    Od: "swen" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ten, który nie spłaca, jest wg Ciebie bardziej?
    > W BIK-u spóźniona spłata i brak spłaty wyglądają tak samo.
    > A bank więcej zarabia na kliencie regularnie obracającym tysiącami niż na
    > takim, co to się zadłuży i nie spłaci. Naprawdę.

    Tak, bo klient z problemami i mala kasa, bedzie splacac dlugo, a im dluzej
    splaca tym wieksze przynosi to dla banku dochody. Jak klient splaci w
    calosci pozyczke, to bank konczy zarabiac na jego pozyczce... dlatego wazne
    by klient wiza ok 10 000 funtow a mial roczny dochod 25000 wowczas bank ma
    pewnosc, ze gosc bedzie splacac minimalne wymagane kwoty, nie splaci
    wczesniej (jak sadzisz dlaczego przy splacie wczesniejszej bank stosuje
    kare?) a moze nawet zaplaci wiecej z braku splaty jakiejs raty?
    Pieniadz zyje i zarabia tylko jesli jest pozyczony, splacony konczy swoje
    zycie i nie zarabia.
    Poczytaj jak bank dziala i skad biora sie w banku pieniadze - hmm skad
    wogole biora sie pieniadze:)))

    > [ciach]

    > Halifax, HSBC, Capital One, Aqua - nie wymagają.
    > Natwest, Vanquis - wymagają.
    > Dalej nie chce mi się sprawdzać, feel free to do it yourself.

    Wszedzie bylem proszony o podanie adresu zarejstrowania selfemployed....

    > Nie pisałem, że w ogóle nie płaci się NI, tylko nie "tak jak firma".
    > NI to nie "contribution tax".

    To dokladnie to:))) Przy czym jako selfemployed sam sobie to oplacasz... i
    tak sie to wlasnie nazywa.
    Chyba, ze ja przez ponad 8 lat placilem blednie?:)

    > Oczywiście, w pewnych kontekstach self-employment podpada pod polskie
    > pojęcie działalności gospodarczej - sęk w tym, że nie zawsze. Zresztą nie
    > wchodziłbym w szczegóły, bo to temat nie na to forum, ok?

    Podaj choc jeden przyklad, gdzie selfemployed nie jest firma?

    > [ciach]

    > Oczywiście, ale wtedy by nie robili credit checku. Ale że zrobili, wyszło
    > że jest problem z adresem. I dlatego koledze poradziłem zarejestrować się
    > na electoral register, bo to może - MOŻE - niekiedy bardzo ułatwić życie.
    > Szczególnie przy okazji credit checków.
    > Czy naprawdę źle radzę?

    Nie chodzi o to, zle, ze piszesz w tonie wymagajacym, napisz np tak:
    rejestracia w lokalnej liscie wyborcow moze byc pomocna co nie znaczy, ze
    wystarczajaca.
    Takie podejscie sam chyba widzisz, ze to roznica.
    Wiesz, ja na uzedach juz pare zabkow zjadlem w UK, tez mialem rozne
    wyobrazenia, jednak kazdy przypadek mozna powiedziec jest inny. Tu sie da
    tam nie, ale to nie oznacza, ze droga zamknieta bo mozna ugrysc z drugiej
    strony i tez zalatwi... UK to kraj gdzie prawdziwe perelki prawne sa
    "ukryte" i dopiero solidna analiza moze otworzyc droge sprawie ktora na
    pierwszy rzut oka jest na 100% nierealna...
    Na stronie ktora ci podalem przegladnij o nadplatach za council tax... ile
    osob o tym wiedzialo? 5% obywateli w UK?
    Osobiscie znam osobe ktora ma dochod ok 200k rocznie wylacznie z
    odszkodowan, zwrotow, dofinansowan, ZASILKOW! Nieralne? A jednak! Inna
    sprawa, ze gosc siedzi w papierach nocami i grzebie, jego bibiloteka ksiag
    prawniczych to ok 2-ie spore ciezarowki:))

    > I tak, i nie. Nie takie proste, chłopie.
    > Bankructwo wyjdzie nawet jak nie podasz adresu.

    Nigdzie tego nie powiedzialem. Powiedzialem tylko, ze moze byc spalony adres
    gdzie bylo zarejstrowane bankructwo, to przyznasz roznica.

    > Przede wszystkim, czy dałbyś radę zidentyfikować mieszkańca UK tylko na
    > podstawie imienia, nazwiska i daty urodzenia?

    Glownie.

    > Nie. Potrzebne są dokładniejsze informacje. Adres aktualny też nie
    > wystarcza: w 80% jest bowiem "nie potwierdzony". Stąd potrzebna jest
    > historia adresów.
    [ciach]

    > Czy to dowodzi, że bank nie brał pod uwagę Twoich obrotów?
    > Dostałeś 2k, bo miałeś obroty 500.

    Chyba zartujesz....

    > [ciach]

    > Ja bym wolał wybrać taki bank, z którego będę zadowolony również za 5 i za
    > 10 lat...

    A ja taki ktory da mi najwiecej cache back:))
    Wiec moge sie przenosic nawet dwa razy w miesiacu:)

    > Nikogo nie namawiam do HSBC, nie mam z tego żadnej prowizji.
    > Kolega Tom nie napisał, że koło domu ma tylko jeden bank - wtedy byśmy mu
    > inaczej doradzili :)

    Generalnie jesli chodzi o zwykle konto, to jest tylko jeden bank w UK choc
    pod roznymi nazwami....