  • Data: 2010-08-27 12:05:52
    Temat: Re: Jednak OFE przestaną kupować
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    sys29 wrote:

    > UPR to jedyna partia, która postuluje likwidację koryta.
    > ( Nie ma koryta => nie ma świniaków => nie ma kradzieży i marnotrawstwa )
    > Twoja powyższa wypowiedź jest jakby wątpliwością co do szczerości
    > intencji ludzi z UPR-u. Ja tak nie uważam. Członkowie UPR-u o nieczystych
    > intencjach już dawno przepisali się do innych głupkowatych partyjek.
    > W obliczu ciągłego braku poparcia ( max. do 2% ) można mieć pewność, że
    > w tej partii pozostali wyłącznie szczerzy liberałowie.
    >
    > pozdr.
    > sys29

    Obserwując dyskusję o emeryturach mam wrażenie jakiegoś kolosalnego
    nieporozumienia. Według mnie aktualni emeryci utrzymywani są przez aktualnie
    pracujących w każdym modelu. Modele dotyczą tylko zmiany sposobu transferu
    tych środków. Model ZUS jest taki, że teraz płaci się podatki i z tych
    podatków wypłaca się emerytury. Model kapitałowy jest taki, że pieniądze się
    odkłada kupując akcje, obligacje, nieruchomości i gdy przychodzi emerytura,
    te rzeczy sprzedaje się aktualnie pracującym i z tego emeryt żyje. Model
    tradycyjny to pracujące dzieci dają pieniądze swoim rodzicom bezpośrednio.
    Różna jest sprawność tych modeli. Ale nie tu tkwi problem. Nawet w
    najsprawniejszym modelu jedno dziecko nie utrzyma dwóch emerytów na
    zadowalającym poziomie. Model kapitałowy jest najbardziej zwodniczy bo
    zakłada, że w przyszłości znajdzie się dużo chętnych na kupno tego co mamy
    po wyższych cenach. Modele pozostałe sprowadzają się do aktualnych
    możliwości tych, którzy utrzymują emerytów. Model z podatkami daje
    największe pole manewru. Państwo może zaciągnąć dług na utrzymanie emerytów
    po najniższych kosztach. W modelach indywidualnych jest to niemożliwe. żeby
    mieć wymarzoną emeryturę pracujący powinni zadbać o ilość dzieci i starać
    się by te dzieci jak będą pracować zarabiały tak dużo by stać ich było na
    emerytury dla rodziców na odpowiednim poziomie. Sposób przepływu środków od
    pracujących do emerytów jest drugorzędny.