    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jest jeszcze gorzej ;-)
    Date: Mon, 19 Jun 2023 20:09:13 +0200
    <u6evnn$k7s$1$chmurka8@news.chmurka.net> <u6i70c$supd$1@dont-email.me>
    <m...@i...localdomain>
    <b...@g...com>
    <m...@i...localdomain>
    <0...@g...com>
    <m...@i...localdomain>
    <d...@g...com>

    On Mon, 19 Jun 2023 10:50:16 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Ale dynks polegać może na tym, że na podstawie tych samych papierów roszczenie
    banku się przedawniło w całości - bo powiedzmy wypłacił w 2008 - a klienta nie w
    całości, bo wpłaca na bieżąco i może chcieć zwrotu rat z ostatnich 3, 6 czy 10 lat
    (na pewno nie wszystkich, bo wtedy i bankowi by się nie przedawniło).
    > Bo przedawnia się od spełnienia świadczenia.
    > A że jest nierówno - no cóż, takie są przecież kredyty, normalnie ceną za taką
    nierówność są odsetki.

    > I stąd pytanie o pomysły jakie mogą być na ew. przerwanie biegu przedawnienia
    roszczeń banku.

    Po pierwsze, to zasadniczo sądy powinny chyba zadbac, aby roszczenia
    były wymagalne od uprawomocnienia wyroku uniewazniającego, bo strach
    pomyslec, do czego doprowadzi inne myslenie.

    A formalnie - czy jakis aneks do umowy nie przerywa?
    Profilaktycznie co 5 lat wcisnąc jakis klientowi? :-)

    Jeszcze inna wersja, to przekonac sąd, ze kwota kredytu sie nie
    przedawniła i jest do zwrotu, a stare raty klienta sie przedawniły
    i bank ich zwracac nie musi. To sie klient oduczy :-)

    J.