    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KB --> aż 7% w skali roku do salda 5 000 zł.
    Date: Sat, 5 May 2012 11:07:37 +0200
    <jnvriv$jsa$1@inews.gazeta.pl> <jnvrt3$nh8$1@news.task.gda.pl>
    <jo0ad4$lu4$1@inews.gazeta.pl> <jo0o63$pov$1@news.task.gda.pl>
    <jo0qno$58$1@inews.gazeta.pl> <jo0sea$vqs$1@news.task.gda.pl>
    <jo0u3m$7e3$1@inews.gazeta.pl> <jo0vdl$6ol$1@news.task.gda.pl>
    <jo0vo5$aob$1@inews.gazeta.pl> <jo10sn$97r$1@news.task.gda.pl>
    <jo11tg$fh4$1@inews.gazeta.pl> <jo130h$cmh$1@news.task.gda.pl>
    <jo13s5$jrl$1@inews.gazeta.pl> <jo17a3$jjh$1@news.task.gda.pl>
    <jo1966$2sp$1@inews.gazeta.pl> <jo1anb$pfq$1@news.task.gda.pl>
    <jo1jlo$rq0$1@inews.gazeta.pl> <jo2j1p$ggv$1@news.task.gda.pl>

    "Szymon" jo2j1p$ggv$...@n...task.gda.pl

    > W przypadku usenetu czas tu spędzony przekłada się na dochód.

    I tak, i nie. W ogóle -- tak, ale czy aby na pewno
    rozmowy z Tobą o tym, ile to czasu zajmuje przelew?...

    > Pomyśl też o sposobie zasilania lokat np. w IB. Za każdym razem inny nr konta,
    wniosku, a czasami drobna różnica w danych
    > powoduje, iż lokata będzie odrzucona, co może też oznaczać brak konkretnego
    zarobku.

    Takie banki należy ignorować. :)

    > Albo trzyma całość oszczędności na 0%.

    W skarpetach tak zwanych? Owszem!
    Ja nawet słyszałem o pewnym polityku z Europy
    Środkowej, który ponoć nie ma konta bankowego...
    Ponoć to jakiś lider opozycji...

    > Nic. Skoro iluś tam Kowalskich ma na 0% lub wręcz długi to za szczyt marzeń można
    uznać ofertę depozytową np. PKO BP. Ja jednak
    > preferuję trochę inne banki.

    IMO PKO BP SA to dobry bank. Dobra obsługa często równoważy niższe oprocentowanie.

    > Jeśli idziesz w kierunku maksymalizacji zysków to zarabiasz na wszystkim, na czym
    się da.

    Na przykład na rezygnacji z mielenia wody młynkiem do kawy?
    Na razie mielę -- mielenie wybudzi mnie ze snu, a właśnie
    teraz wstaję...

    > Jeśli zaś chodzi o kwoty... Gdybym miał 2000 i leżałyby na te 7% to netto dostałbym
    nieco ponad 100zł rocznie. Powiedzmy 10zł/mc.
    > Zysk mały, a gdyby nie wyrobić limitu to

    To KB nie da tych 7%. Opłata za kartę jest likwidowana 5 transakcjami.

    > opłata za konto zje mi ponad pół roku leżakowania.

    To w wypadku koncertowania -- ale po co Ci koncertowanie,
    skoro chcesz trzymać tylko 2k? Dla 2k jest dodatnie.
    I tam trzeba machać debetwką 5 razy w miesiącu.

    > Trzeba więc uważać. Niemniej jeśli pieniądze krążą w systemie to ten zysk topnieje,

    Raczej słabo.

    > podczas, gdy "kara" jest na niezmiennym poziomie.
    > Może się jednak zdarzyć, że ktoś obraca dziesiątkami tysięcy i wtedy "dzień czy
    dwa" to już w skali roku realna strata.

    Może -- niech zajmie się czymś, co nie przerasta jego zdolności.

    > Zobacz jak chytrze działa Millenium ze swoimi aukcjami lokat. Możesz założyć je w
    czwartek i są na 15 dni. Czyli kończą się zawsze
    > w piątek. Jeśli w piątek rano nie wyprowadzisz pieniędzy to weekend leżą na koncie

    Możesz je pobrać w bankomacie i wpłacić we wpłatomacie na inne konto.
    Gdy ja korzystałem z aukcji -- nie można było przelewać za freeko.

    > 0%. Możesz ew. wrzucić na KO, ale wtedy % jest lichy (ostatnio spadło poniżej 4) i
    do 1000zł w ogóle nie procentuje. No i tylko 1
    > wypłata za darmo.

    > Ja chcę zoptymalizować KB tak, że puszczam 7000 na concerto i 1000 na Plus, z tego
    5000 zostawiam na concerto, 2000 na Plus
    > wewnętrznym. W ten sposób oba warunki spełnione, oba konta zasilone na max. Łatwiej
    się chyba nie da.

    Da się -- nie trzeba tego rozpamiętywać, bo to jest oczywiste.
    Nie trzeba układać planu mycia zębów -- 4 razy pionowo z prawej
    strony na dole, 6 razu poziomo z góry po dolnych zębach prawej
    strony...

    > Od 2001, więc to przyzwyczajenie.

    Aha...

    > Mam ten rachunek podany w kilku miejscach, zatem i kłopot ze zmianą, a poza tym -
    kiedyś Lukas miał bardzo ciekawe oferty
    > depozytowe. Może jeszcze wróci.

    To już Twój problem. Podpowiem Ci tylko, że jeśli Lukas
    wróci do korzystnych lokat, to i Ty możesz wrócić do Lu_kasa.

    Co więcej -- tym szybciej wróci Lukas, im szybciej Ty z niego teraz zrezygnujesz.

    > A! No i 4,05% na dwóch KO mam tam.

    Czyli w sumie 8.1%? Bo jeśli nie -- jak to jest, że w jednym
    banku 4% to bardzo mało lub prawie nic, a w Lu_kasie to dużo?

    > Gdy nie miałem KB to całkiem ciekawa oferta do trzymania kasy na bieżące wydatki.

    No tak -- a w KB nie masz na bieżące?...

    > Parę razy korzystałem z wewnętrznej poczty - także do reklamacji. Nie było
    problemów. Jak oszukają - będę miał pretekst by zamknąć
    > ;-)

    To nie mój problem. Ja swoją okazję w Lukas Banku już wykorzystałem. ;)

    > Tak. Wystarczy raz go użyć do e-konta, by był za darmo. Gdy przychodziło mi zrobić
    20 przelewów po 1000 w czasach antybelki to te
    > SMSy były naprawdę irytujące. Lepiej mi się sprawdzał brelok.

    Co kto lubi.

    > Trzymając w bankach dorobek swojego życia preferuję bezpieczeństwo. Zakładam, że
    łatwiej "zgubić" komórkę niż komputer stacjonarny
    > z domu.

    Ja na razie żadnej nie zgubiłem, ale jedną znalazłem.

    +> Ja jednak jestem wdzięczny i za to, co dostaję. :)

    > Za jakiś tam czas pewnie przelewy będą chodzić w czasie rzeczywistym (darmowe) i
    wtedy będzie po kłopocie.

    Teraz też chodzą w rzeczywistym -- nie dłużej niż 2 dni.

    > Ja nie. Wczoraj zasiliłem lokatę 6,5% w IB. Wniosek złożyłem prawie (!) 2 tyg.
    temu. Była taka w ofercie 1 dzień. Gdybym tego nie
    > zrobił, nie dowiedział się o niej tutaj, pewnie wybrałbym coś ze standardu na
    poziomie 6,2.

    Meritum dawał 6.6 i mówił o tym za pomocą SMSa.

    > To bardzo konkretny pieniądz.
    > Albo przykład drugi - KB. Gdybyś nie napisał, że jednak nie musi to być wpływ z
    tytułu wynagrodzenia to bym tych rachunków nie
    > założył.

    A gdybyś był roztropniejszy, ja zarobiłbym 50 złotych na znalezieniu
    klienta (bo jednak znalazłem ja, jak sam przyznajesz) i podzieliłbym
    się tym z Tobą.

    > I pewnie z tych 8000 nie miałbym ok. 450/rok (zakładam, że wszystko zadziała jak
    powinno).

    Ja też -- ale najpierw zaczekam, aż inni przetestują na własnej skórze. ;)

    > Już kombinuję, by podobny numer zrobić na żonę. A to już 900 gratis.

    Jaki gratis? Gratis to Baśka daje. I Mille ze swym Dobrym kontem.
    Tu ewentualny gratis liczy się dopiero po przeroszeniu 4%, a być
    może 6.6%, bo inne banki też coś dają.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'