  • Data: 2009-08-20 20:41:44
    Temat: Re: KK Alior - płatność online - znowu nie działa
    Od: Michal <m...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    MK pisze:
    > "Michal" <m...@n...org> wrote in message
    >
    > - Sumowanie operacji bieżacych na karcie
    >
    > No fakt. Ja sam potrafie w ciagu sekundy potrafie to okreslic,

    Niby jak? Od limitu odejmujesz saldo zadlużenia i od tego jeszcze sumę
    zadłużenia z poprzedniego wyciągu (bo ta się rzecz jasna wlicza do
    zadłużenia)? Taki jesteś pomysłowy dobromir, że w ciągu sekundy
    wykonujesz operację na 4-6 cyfrowych liczbach? A może nadprzyrodzone
    zdolności kopiowania i wklejania do arkusza/kalkulatora? Oświeć anafabetę.

    Bo w mbanku np miałem przed sobą sumę operacji bieżących od razu.

    Bo u mnie można to określić "w ciągu sekundy" tylko w krótkim okresie
    między spłatą poprzedniego wyciągu a wygenerowaniem następnego. No
    chyba, że spłacasz kartę w ten sam dzień- ale nie tak się z kart korzysta.

    > ale mamy
    > w narodzie wiele cierpiacych na dysmatematyke :). Kilka lat temu sie
    > mowilo na to wtorny analfabetyzm ;).

    To zanim zaczniesz tak o innych ludziach, spójrz na siebie i mi użycz
    magicznych zdolności odejmowania w sekundę.

    > - Podgląd blokad (i ich sumowanie)
    >
    > Nie ma, ale czemu to zluzy?

    Lepszej kontroli wydatków bo bez jakichś ponadstandardowych problemów
    blokada staje się operacją bieżacą prędzej czy później. Warto wiedzieć,
    ile się wydało.
    Ja przypuszczam, czemu w Citi tego podglądu nie ma i raczej nigdy nie
    będzie- jakby klient zobaczył, jak BARDZO różni się wartość transakcji
    zagranicznej zablokowanej a rozliczonej (po złodziejskim kursie) to by
    zdębiał. A tak to prezentuje się mu tylko porozliczane już transakcje.

    > - Brak rozgraniczenia na zestawieniu (na wyciągu CHYBA jest) czy
    > transakcja w necie czy w terminalu
    >
    > Hm, ja to widzialem chyba tylko w BRE. Moze to komus jest potrzebne, ja
    > tam z tego powodu nie cierpie.

    Czy ja mówię, że cierpię? Miałem przez ostatnie 1,5 roku także kartę w
    mbanku i tam to było, tu nie ma. Pytałeś to odpowiadam. Mogłoby to być
    pokazane i tyle.

    > Wyższa szkoła jazdy, ale rzeczy jednak obecne w innych bankach:
    > - Ustawianie limitów autoryzacyjnych
    >
    > Autoryzacyjnych? Czy znaczy, ze jakis bank daje mozliwosc okrescenia
    > limitu do jakiego transakcje nie beda autoryzowane?

    OD jakiego nie będą. Tak, daje taką możliwość. Np mbank. W dodatku jest
    podział na transakcje bezgotówkowe, gotówkowe, internetowe, telefoniczne
    no i w ujęciu dziennym i miesięcznym.
    W Aliorze póki co mamy limity dzienne. Nie dawno jeszcze ustalanie nie
    działało, już działa.
    A Citibank jak stał tak stoi w miejscu.

    Z tym, że lepszy bank w którym nie da się ustawić limitów a respektuje
    reklamacje niż odwrotnie, dlatego Citi jest OK :D W sumie nie po to się
    ma kartę z limitem, żeby go sobie przycinać. :) Reklamacja w mbanku
    wygląda jednak "troszkę" inaczej niż w Citi :P I właśnie za to warto
    nawet przepłacić kursem waluty czy opłatą roczną...

    > - Podstawowy chociaż system wniosków i dyspozycji (np zwiększenie limitu)
    >
    > Ale za to chyba mozna smsem ;).

    No to akurat faktycznie nie takie ważne. Nie składa się podań o
    zwiększenie limitu co drugi dzień :)

    > - Brak możliwości definiowania przelewów z karty z poziomu neta
    > (dyktowanie nrów rachunku konsultantowi to jest jakaś paranoja)
    >
    > Wiele bankow tego nie wprowadza. Moze dlatego, ze transakcje sa bezplatne?

    No rzecz w tym, że skoro konsultant to na żywo porównuje z listą
    dozwolonych odbiorców, mógłby to też robić system i od razu nam "nie
    pozwalać" albo wyświetlać ostrzeżenie, że przelew będize płatny i
    odsetkowy- jeśli wpisanego rachunku nie ma na liście.
    No ale do tego trzeba mieć system albo przynajmniej chcieć go rozwijać.

    --
    Michał