  • Data: 2010-04-08 16:01:06
    Temat: Re: KK Citi, limity.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "sensei" <n...@n...pl> writes:

    > ten punkt dotyczy tylko braku fizycznego uzycia karty.

    " i elektronicznej identyfikacji posiadacza karty", przy czym sam PIN
    nie wystarcza. Ale w praktyce, jasne. Dlatego nalezy chronic karty.

    > Jesli ktos
    > fizycznie uzyje mojej karty w bankomacie podgladajac wczesniej moj PIN
    > na nic zadne reklamacje. Bank zawsze powie: wyciagnal Pan kase z
    > bankomatu a potem zadzwonil zeby zglosic kradziez i w dodatku nie
    > dopelnil Pan nalezytej starannosci w chronieniu swojego PIN.

    Ale tylko, jesli transakcja byla dokonana skradziona karta (jesli to
    karta chipowa). W przypadku skopiowanego paska magnetycznego, bankomat
    albo w ogole nie wyplaci pieniedzy, albo koszty poniesie wlasciciel
    bankomatu, bo powinien uzyc chipa (zakladajac sensowny bank).

    Natomiast bank nie moze twierdzic, ze ktos nie dopelnil nalezytej
    starannosci w chronieniu PINu - bo a) nie moze tego wiedziec (i latwo
    to udowodnic), b) PIN mogl zostac np. podsluchany, na co klient nie ma
    zadnego wplywu, mogl tez np. zostac uzyskany z banku lub od posrednika.
    Niezaleznie od tego w przypadku transakcji nawet bez PINu slabo to
    wyglada, jesli karta nie miala w ogole chipa, albo jesli chip zostal
    uzyty.
    --
    Krzysztof Halasa