  • Data: 2016-08-11 00:30:23
    Temat: Re: Karta kredytowa do płatności w euro...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 10 Aug 2016 08:30:30 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski

    > A od ilu % w dół jest "bardzo korzystny" ?
    > I od ilu % w górę "oszukańczy" ?
    > Lepszy jest mc - bierze ok. 0,2%, visa pazerniejsza, jakieś 0,44%.
    > Różnica głównie stąd, że mc są w większości rozliczane w euro, a
    > przynajmniej w walucie innej niż PLN, a visy w PLN - visa do tego
    > polskie banki zmusiła, zeby sobie podnieść spread, dla euro ma
    > niższy.

    Ja tam nie wiem co Visa, ale wiem, ze polskie banki sobie do tego
    sporo doliczaja.
    Mowisz, ze juz Visa przelicza na PLN ? No to dodatkowe 6% zakrawa juz
    na oszukanstwo/zlodziejstwo.

    > Nie tylko "ktoś", ale to wręcz powszechne.
    > Tak, jak napisałem wyżej, stosuje się to jednak wyłącznie dla mc - wszystkie visy
    rozliczane są w PLN
    > - choć są też mc rozliczane w PLN, np. KK citka (KK, bo KD to chyba nie) - ale nie
    ma co się cieszyć, bo biorą i tak 5,8% prowizji.
    > Z kojarzonych przeze mnie to chyba tylko alior nie bierze dodatkowej prowizji,
    > choć z sumarycznym kosztem 7,5% i tak przeginają

    Ostatnie doswiadczenie - Inteligo/PKOBP bierze chyba najmniej.
    W cenniku jest 2%, ale jakos nie obiazaja. Albo doliczaja do kursu.

    J.