    From: "Wojtek Astrobiznes" <j...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Komentarze giełdowe - alternatywne spojrzenie
    Date: Sun, 22 May 2011 18:09:51 +0000 (UTC)

    > Wygląda ciekawie, ale nie mam pojęcia jak on to rysuje (?!)
    > i co to ma wspólnego z Marsem. Wiesz może, gdzie o tym
    > poczytać ?

    Na przykład "Universal Clock" Jeannie Long i na stronie WWW jej syna, który
    napisał program do tych obliczeń.

    Program nazywa się Galactic Trader i są to "linie planetarne" (planetary
    lines). Wyliczane są w oparciu o położenie ekliptyczne planet. Mimo że zajmuję
    się tym od lat, zawsze zdumiewa mnie, że kiedy planety znajdują się ponownie w
    pewnych punktach ekliptyki, indeks giełdowy ma tę samą wartość.

    Rok temu Parkiet poprosił mnie o prognozę dla rynków finansowych. Nie chcę,
    aby wyglądało to na przechwałki, chcę po prostu podać przykład prognozy, jaki
    znajduje się na powszechnie znanej stronie internetowej. Otóż napisałem coś
    takiego w oparciu o technikę, którą nazwałem Most Marsa:

    "Spodziewam się, że w najbliższych dniach WIG20 straci nieznacznie na
    wartości, przygotowując się do ataku na nowe szczyty, które przypadną 16
    kwietnia. Ich wyznaczenie spowoduje cofnięcie się indeksu do poziomu 2350 pkt
    na początku czerwca. Zakładam przy tym, że podczas sesji 17 maja br. WIG20
    znajdzie się na poziomie, na którym znajdował się 10 marca 2010 r. (między
    2383 a 2425 pkt)."

    http://www.parkiet.com/artykul/914753.html

    Przyznaję, że nie rozumiem mechanizmu, dlaczego Most Marsa działa, ale za
    każdym razem kiedy się tworzy, stosuję go z powodzeniem. I za każdym razem
    zdumiewam się skutecznością tej techniki.