  • Data: 2010-01-06 14:47:12
    Temat: Re: Konto w Polsce - gdzie?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "pmlb" <p...@d...com> writes:

    > Mialem na mysli systemy bankowe, gdzie bank chce miec odemnie
    > pieniadze nie odwrotnie (z zalozenia samego konta - nie wchodze w
    > kredyty) i wszystko robi by mi to ulatwic, w Polsce sie za to kara
    > oplatami. Zwlaszcza, ze w pewnych sytuacjach nie obejdziesz sie bez
    > konta.

    Sa w Polsce banki, w ktorych nie placi sie za nic (jesli sie nie
    korzysta z produktow kredytowych, nie liczac KK w GP). Sa w UK banki,
    w ktorych trzeba zaplacic rocznie kupe kasy (choc nie twierdze ze za
    samo posiadanie konta). To jest raczej slabo zwiazane z kwestia
    cywilizacji.

    > Cywilizacja nie jest okresleniem zamoznosci. W Salwadorze moze byc
    > kilka rodzin niewyobrazalnie zamoznych, co nie zmieni faktu potwornej
    > przepasci tego kraju do innych. To sie zwie republiki bananowe.

    Nie mialem oczywiscie na mysli "kilku rodzin", ale zamoznosc
    spoleczenstwa.

    > Cywilizacja oznacza ile ludzi w danym miejscu uczestniczy w zyciu
    > spolecznym.

    A co to jest "zycie spoleczne"?
    Tak czy owak typowy np. "medialny" podzial na kraje cywilizowane i takie
    nieco mniej przebiega wedlug zaawansowania technicznego i zamoznosci.

    > Moze byc wioska amazonska majaca 100 mieszkancow a ich rozwoj
    > cywilizacjyjny pod wzgledem spolecznosci bedzie najwyzszy na swiecie.
    > Miomo, ze nie dyspomuja zdobyczmi techniki:)

    Powiedz to np. mediom.

    > Ale Jugoslawia byla w stanie wojny.

    No to co z tego. Czy o cywilizacji mozna mowic tylko w czasach pokoju?
    Slaba ta cywilizacja cos.
    USA i UK sa, zdaje sie, w stanie wojny od dluzszego czasu?

    > 3:41 masz napisane, ze prokuratura stwierdza iz nie mniej niz 20000
    > mordersw dokonano w zwiazku z ta praktyka.

    Daj linka itp. do informacji prokuratury, mozna sie bedzie zastanawiac.

    > Pamietaj, ze proceder trwal
    > lata. Ile w lodzi i okolicach umiera ludzi rocznie?
    > W 10 lat nie uzbierasz 20 000?

    Aha, innymi slowy wierzysz ze wszystkie zejscia w Lodzi to karetki
    pogotowia? Podejrzana sprawa.

    > Polecam film bo dobry! Wiekszosc filmow BBC jest dobra, to
    > profesjonalne kino.

    Film byc moze jest ladny (nie sprawdzalem), ale to nie znaczy ze
    prezentowane w nim tresci sa prawdziwe. Tu oczywiscie nie moga byc.

    > Polska kojarzona jest jak
    > kraj bylego ZSRR! Oczywiscie, ze nie oficjalnie w TV czy mediach. Ale
    > wierzm mi. Nie raz sie natlumaczym wykladajac im roznice miedzy Polska
    > a ZSRR, oni uwazaja, ze Polska to tak jak Bialorus.

    A to jest zupelnie inna sprawa. Przeciez Polska to w przyblizeniu
    wlasnie kraj bylego ZSRR. Nie doslownie, bo teoretycznie Polska byla
    oddzielnym panstwem, ale wiele to sie nie roznilo.
    A takie Niemcy, albo kraje nadbaltyckie? Przeciez to przynajmniej tak
    samo kraje bylego ZSRR, moze nie?

    > Jesli potem
    > ogladna taki film jak link podalem wyzej, BBC powie (wczoraj), przy
    > okazji mini reportazu z ataku zimy w europie, ze w Polsce w 4 dni
    > zamarzlo ponad 150 ludzi...

    Czy az tyle to nie wiem, troche duzo, ale fakt ze w czasie zimy ludzie
    (glownie bezdomni, ale zdaza sie takze np. turystom itp. w gorach)
    zamarzaja.

    > Jedyny kraj w ktorym wymieniono ofiary
    > smiertelne.

    Z jakiego powodu nie wymieniono UK? Tez ludzie zamarzaja, takze w tym
    roku. Moze nie w ciagu akurat tych konkretnych 4 dni.

    > Ale jak by bylo inaczej jak by
    > podano, ze Polska jako 6 potega gospodarcza UE przeszla fale morozow
    > bez szwanku, bo sie dobrze przygotowala...

    Przeciez przeszla praktycznie bez szwanku. Liczba zamarzniec jest na
    pewno duzo nizsza niz liczba ofiar wypadkow komunikacyjnych (fakt ze
    Polska ma niebezpieczne drogi), pewnie wiecej ludzi dziennie umiera na
    raka niz zamarza w ciagu roku.

    Wiesz, stereotypy i media... niektorzy nazywaja to "srodkami masowego
    razenia przekazem" i z pewnoscia jest w tym wiele racji.

    > Anglik, jesli doszlo by do wprowadzenia oplat za konto np. 5 funtow to
    > oleje bank i za 5 funtow np., dokupi leszy internet. banki o tym
    > doskonale wiedza.

    A typowy Polak to myslisz ze co zrobi?
    Jak myslisz, dlaczego bardzo wielu Polakow nie ma kont?

    > To w angli kiedys slonce nie zachodzilo.

    Aha. Niestety urodzilem sie zbyt pozno, jak tam bylem pierwszy raz, to
    juz zachodzilo tak jak w Polsce.

    > To angielski jest jezykiem miedzynarodowym, nie Polski.

    Powiedz to np. mieszkancom Ameryki Poludniowej.

    > Polak predziej drugiego sprzeda niz bedzie razem dzialac na rzecz
    > ojczyzny.

    Historia chyba tego nie potwierdza?

    > Kiedy w innym miejscu napisalem, ze problem handlu w polsce to brak
    > zwrotow bez podania przyczyny, zkrzyczano mnie, w stylu " ja nie bede
    > kupowac uzywki" czyli wiekszosc (ta co sie odezwala) zaklada, ze
    > skklepy beda wypozyczalniami...

    Sensowne argumenty. Czyzbys nie wiedzial, ze w krajach/sklepach,
    w ktorych mozna po jakims czasie oddac towar bez podania przyczyny,
    takie zjawiska (= koszty = wyzsza cena towaru) sa czeste? BTW w Polsce
    w wielu sklepach takze mozna tak oddac towar, nie jest to jednak ustawa,
    a oferta sklepu. Czyzby zmuszanie sklepu do tego bylo czyms dobrym?
    Wolny rynek itd?

    Czym innym jest sprawa towaru uszkodzonego itp.

    > Jest masa takich malych i wiekszych spraw ktore rzutuja na calosc
    > obrazu tego "spacerujacego bialego niedzwiedzia po ulicach Warszawy".
    > Klamstwo wszech powszechne w Polsce. Umowa wazniejsza od zycia ludzkiego;)
    > Naprwde to moim skromnym zdaniem jak najszybsze wejscie calosci praw
    > UE do polski da ludziom wreczcie poczucie godnosci.

    Powiedz, jak dlugo siedzisz w tym UK? Za krotko. Po pewnym czasie
    euforia minie i zauwazysz, ze w sprawach istotnych nie ma praktycznie
    wiekszych roznic.

    > Niektore osoby maja po kilka kont - nawet na tej grupie sa osoby ktore
    > o tym mowia, ze maja po trzy cztery konta.

    Ale to zadna probka statystyczna.

    > Dane pochodza z 2007 roku z jeslieni, Balcerowicz mowil o tym w jakims
    > wywiadzie, ze w Polsce jest ponad 22 mln kont.

    Byc moze z indywidualnymi kontami do wplat za energie itp, ale za tamte
    konta nikt nie placi po 10 zl (ani raczej nawet po 10 gr w przypadku
    wiekszych firm).
    --
    Krzysztof Halasa