    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto w Polsce - gdzie?
    Date: Sat, 9 Jan 2010 01:51:01 -0000

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message
    news:m38wc8bhtk.fsf@intrepid.localdomain...

    > A co mnie to obchodzi czy i dlaczego tak powiedzieli. Faktem, ktory
    > udowodnilem, je to, ze ta informacja nie ma nic wspolnego
    > z rzeczywistoscia.

    To juz twoja sprawa. Ja pislaem o zrodlach BBC a nie o innych.

    > A ile lat mam Twoim zdaniem?
    > Moglbym miec sporo mniej i tez by wystarczylo bym pamietal.

    Strzelaj:

    > Bo wiesz, to zalezy o kogo chodzi.

    O spoleczenstwo nie jednostki.
    Spoleczenstwo zostalo upodlone.

    > Niektorzy "maja do dupy" wszedzie gdzie by nie pojechali (chyba ze ich
    > nie wpuszcza, to wtedy maja tam raj).

    Nie kazdy jest geniuszem, ale to nie oznacza, ze ktos kto sobie rady nie
    daje jest debilem i nalezy mus ie los taki jaki ma bo jest nierozgarniety.
    Takie postepowanie to cofanie sie cywilizacyjne.
    Na tym polega cywilizacja, jak pisalem, ze wiekszosc spoleczenistwa
    uczestniczy w zyciu spolecznym.

    > Po co bym tak bredzil jesli bym nie mial pojecia o sprawie.

    Bo nie masz!

    > Pierwszy link z googla (spojrz na date):
    > http://www.mirror.co.uk/news/top-stories/2009/12/22/
    snow-second-man-freezes-to-death-115875-21916157/
    > "A second man in as many days has frozen to death as the bitter weather
    > battering Britain shows no sign of easing."

    Przeczytaj ze zrozumieniem dwa lub trzy razy te przypadki!
    To byly wypadki, ci ludzie nie zamazli bo nie mieli domow czy pieniedzy.
    Ja nie mowie o zgonie w szpitalu z wychlodzenia bo ktos zatrzasna sobie do i
    byl tak zalany po imprezie swiatecznej, ze nie byl w stanie sie wygrzebac ze
    swojego ogrodka.
    Potrafisz to odroznic o zamrzniecia z powodu braku schronienia? Wyobraz
    sobie, ze nie masz domu, a ma byc np. -10.... co zrobisz?

> [...]
    >
    > "Freezing weather brought death and injury as temperatures fell to -20C
    > last night.
    >
    > Britain braced itself for the coldest night of the winter as the mercury
    > dropped to just two degrees warmer than the North Pole and three degrees
    > colder than a freezer.
    >
    > It was even colder than Wednesdays lows, when Benson, Oxon, recorded
    > -17.7C, Woodford in Cheshire plunged to -17.6C and Yeovilton, Somerset,
    > was just -16C."
    >
    > Straszne rzeczy, -20C w nocy.
    > Swoja droga, tez freezer to chyba taki sobie.

    A ile masz w Polsce? -80?
    W Polsce temperatury ponizej -10st. tez sa czyms co nie jest standardem.
    jak w Polsce jest -7 to juz mowi sie o siarczystym mrozie (srednia dla
    Polski to od 0 do -5). Ja wiem, ze legedy kraza i zaraz ktos wyskoczy, ze 5
    lat temu to bylo -50 i szedl w podkoszuklku...
    To jako pierwsza sprawa, jako druga:
    Srednia temp. w UK w zimie to ok +5st. Inne budownictwo, inne systemy
    instalacji wod/kan.
    W UK nawet butow zimowych takich jak w Polsce nie ma, poza specjalistycznymi
    alpinistycznymi sklepami.
    Bo wynika to z braku zapotrzebowania na takowe
    I popatrz mimo tego UK dziala. Samochody jezdza, pociagi jezdza... w Polsce
    zapowiada sie -17 i chaos komunikacyjny... A wez pod uwage, ze jak by ocenic
    ta anomalie pogodowa w UK to w Polsce musialo by byc z -45st... U mnie za
    oknem jest obecnie ok 15cm sniegu,. lezy od prawie tygodnia. Ile jest bylo
    wczoraj u ciebie? I w Polsce 15cm sniegu to sporo (nie mowie o gorach).

    > Ano nie. Np. zdaza sie to takze ludziom w gorach, gdy nie zdolaja dojsc
    > (ze wzgledu na snieg) na noc do odpowiedniego miejsca.

    O turystach sie pisze, ze byl to turysta czy tym podobne wypadki.
    W Tatrach rocznie ginie sporo ludzi i nie wlicza sie tego do zamarzniec.

    > Na pewno bym jej wtedy nie konsumowal. To glupota, alkohol powoduje
    > szybkie wychlodzenie organizmu w takich warunkach.

    Zrozum, powoduje, ale odczucie jest zgola odmienne. Wez wyjasnij komus kto
    nie ma domu, nie ma gdzie pojsc, siedzi na mrozie -10 jest przemorozony na
    kosc, ze alkohol to tylko zludzenia...
    Fajnie sie nam pisze w cieplych mieszkaniach, z herbatka, z piwkiem... Ja
    sam nie wiem jak bym sie zachowal, ty tez nie wiesz. Ale nie oznacza to, ze
    skoro wypil to juz nie nalezy mu sie pomoc. Bo w wielu przypadkach oni pija
    bo im nikt nie pomaga.

    > Musialbys ich sila zamknac. Nie ma takiego prawa.
    > Akurat tak sie sklada ze znam ten problem troche.

    Skoro znasz ten problem to woiesz tez, ze miejsc takich brakuje.
    Zrozum, nie mowie o sytuacji temp. 0st. Oni, bezdobni tez kretynami wbrew
    pozorom nie sa i jak mroz jest siarczysty to ida do noclegowni, nie mysl
    sobie, wcale ich namawiac nie trzeba. Tylko miejsc brakuje.

    > Nie. Sprawdz sobie.

    Oleje to, nie che misie.

    > Pomysl logicznie nastepnym razem. Myslisz ze 15-letni samochod
    > z przebiegiem 500 kkm jest tak samo niezawodny jak roczny z 10 kkm,
    > jesli ze oba w momencie badania spelnialy warunki dopuszczenia do ruchu?

    Aha! a co w tym dziwnego? Badania techniczne maja jakies konkretne
    dposzczalne wrtosci ktore zapewniaja ze ten pojazd spelnia normy
    bezpieczenstwa, w czym wiec problem?
    Myslisz, ze w UK malo jest pojazdow majacych 30 i wiecej lat? A jezdza.
    Po to sa wlasnie badania techniczne.

    > Myslisz ze wieksze szanse na unikniecie wypadku ma kierowca Daewoo Tico
    > czy raczej wiekszego samochodu z ABS itd?

    Najwieksze szanse na unikniecie wypadku ma osoba ktora mysli na drodze a nie
    zwala myslenia na innych.
    jaki jest problem poruszac sie Tico? Bo topie w BMW sie spieszy i mozesz go
    walnac?
    Doprawdy coraz mniej rozumiem wspolczesna mlodziez:)) w Polsce:)
    Jak przywali w dzewo Tico bo nie posiadal odpowiednich umiejstnosci do
    prowadzenia pojazdu, to winien jest Tico czy kierowca? Tico czy inny 15-to
    letni samochod to tylko maszyna... czlowiek nia kieruje i czlowiek decyduje
    gdzie pojedzie.

    > Myslisz ze wieksze szanse przezycia w przypadku kolizji ma pasazer tego
    > Tico czy raczej wiekszego samochodu z airbagami itd?
    > Dodaj do tego drogi i byc moze dojdziesz do logicznego wniosku, ze
    > kierowcy w Polsce wcale nie sa zli.

    A kolizje to same samochody stwarzaja?
    Bo mnie uczono, ze kierowcy...
    Wiec moze ci kierowcy w Polsce wcale takie dobre nie sa...
    W Polsce byl i jak widze a raczej czytam jest problem z jazda. W Polsce sie
    nie jezdzi ale sie sciga!
    Nie liczy sie pieszy (dla wiekszosci kierowcow pieszy zawsze wybiega nagle:)
    jechali prosta droga nikogo nie bylo i nagle z kosmosu taki sie zjawil, nie
    wiadomo skad:))) Nie liczy sie w mniejszym , wolniejszym ,starszym
    pozjedzie... lisze sie "ja" w moim BMW:)
    Tak, Polscy kierowcy w wiekszosci (nie wszyscy) sa kiepcy.

    > Chciales warunku braku oplat za konto.
    > Masz w UK bezplatne konta z (bezplatnymi) kredytami? Nie?
    > W Polsce tez takich nie ma. Jesli nie potrzebujesz kredytu, to sa.

    Nadal nie kumam.
    Chopdzi ci o darmowy kredyt bez oprocentowania itp?

    > To po co pisales o Kowalskim i 1000 zl. Znasz kogos, kto zarabia
    > miesiecznie 1000 zl?

    Nascie osob.