  • Data: 2005-06-04 17:05:21
    Temat: Re: Konto za granicą
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik witek napisał:

    > No i możemy się zacząć spierać.
    > Nie trzeba. Jak narazie to za wizytę u lekarza i za pobyt w szpitalu nie
    > płacisz.

    Kiedy byles ostatni raz u lekarza ? Bo ja za kazdym razem slyszalem :
    NFZ tego nie refenduje, ale tu ma pan wizytowke pan przyjdzie prywatnie.

    > Jeśli masz na myśli wizyty płatne, to rozejrzyj się dookoła i porównaj
    > ile płacisz za to w Polsce, a ile byś za taką wizytę zapłaciłbyś w
    > innych krajach.

    W Holandii w wieku emerytalnem prawie wszystko jest za free. A w PL w
    kazdym wieku trzeba placic (Jak nie oficjalnie to pod stolem, mowia o
    tym sami lekarze).

    > I niejednokrotnie nie. Studia dzienne są narazie bezpłatne. I trzeba z
    > tego korzystać póki się da, bo za chwilę się skończy.

    Mam nadzieje ze sie skonczy.

    > Zapewniam cię, że jeszcze nasze szkolnictwo nie jest takie złe. Jeszcze,
    > bo nie długo będzie. Spadamy w dół w tempie szybszym niż światło.
    > Poziom szkolnictwa wyższego w Polsce stoi na bardzo wysokim poziomie.
    > Powie ci to każdy kto miał okazję kształcić się na innych uczelniach nie
    > w Polsce.

    Bedzie trzeba za edukacje placic, to i poziom pojdzie w gore. Kosztem
    liczby studentow, ktorzy niejednokrotnie waletuje na jakichs kierunkach
    co istnieja tylko w tym celu (inny cel to taki, zeby profesor od
    niepotrzebnego przedmiotu mial etat). A to pech.

    > Niektórych tak, większości nie.
    > Ale to samo jest też gdzie indziej. Wyjątki da się wskazać zawsze i
    > wszędzie.

    Niektorych = jakies 50%

    > Prywatne szkoły też nie prezentują wyższego poziomu kształcenia,
    > notomiast różnią się metodologią kształcenia i to jest na ich plus.

    Ale prywatne szkoly finansuja sie same. I moge prezentowac albo poziom
    wybitny albo zerowy. Zweryfikuje je rynek. Panstwowych nie weryfikuje
    nic (tak jak i innych firm typu PKP).

    > Ponieważ mieszkasz w społeczeństwie, a nie na bezludnej wyspie.
    > Wskaż mi państwo w którym nie będziesz musiał finansować edukacji
    > cudzych dzieci.

    Dlatego powinno sie wprowadzic platna edukacje i platna sluzbe zdrowia,
    obnizajac jednoczesnie podatki. Kto bedzie chcial to bedzie sobie
    finansowal swoje dzieci. Oczywiscie musza istniec stypendia dla
    najlepszych aby Ci biedni rowniez mieli szanse. A jak bedzie mu szkoda
    kasy na ubezpieczenie zdrowotne to juz nie moja wina, ze nie przezyje.

    > Twój wybór.

    Widac, ze nie bywasz u lekarzy (ja na szczescie tez bardzo sporadycznie).

    --
    pozdrawiam
    Mithos