  • Data: 2007-02-05 09:32:45
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z karty kredytowej [KK]
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Nowakowski napisał(a):

    > Na podstawie wzoru podpisu, złożonego na umowie/wniosku?

    Świetnie. To ktoś da kartę "znajomemu", on podpisze kartę po swojemu,
    ZUPEŁNIE inaczej niż właściciel na karcie wzorów podpisów, narobi
    transakcji na masę szmalcu, ja za jakiś czas właściciel zgłosi
    zagubienie karty przez dwoma tygodniami, wymieni wszystkie transakcje
    jako nie swoje i za cały biznes zapłaci 150 ojro - bo zarówno bank jak i
    grafolog powie, że to nie jest podpis właściciela karty.

    I NAPRAWDĘ nie sądzisz, że bank zaprze się wszystkimi nogami i ot tak
    zapłaci, bo się podpis na slipach nie zgadzał z kartą wzorów? Tylko, że
    bank z palcem w d*.*ie udowodni, że na karcie mógł się znajdować inny
    podpis, a klient w razie rozprawy nie ma jak udowodnić, że nie jest
    wielbłądem, tzn, że na karcie znajdował się jego podpis.

    Zresztą - były tu już parę razy opisywane konkretne przypadki, w którym
    banki nie chciały przejmować odpowiedzialności za transakcje dokonane
    zagubioną/skradzioną kartą przed momentem zastrzeżenia, bo nie było z
    czym porównać podpisu ze slipa. Kojarzy mi się bodajże MultiBank.

    To ja zapytam inaczej - czy ktoś zna bank, który nie zaprotestował, gdy
    zgłoszono transakcje dokonane na podpis jako fraudowe wykonane przed
    dokonaniem zgłoszenia i bank bez zająknięcia się wypłacił klientowi
    część ponad ustawowe 150 ojro, bo podpis na slipie był inny niż w karcie
    wzorów?
    Po raz kolejny zaznaczam, że mowa o bankach, które w swoich procedurach
    dopuszczają samodzielne podpisanie karty np. w domu i nie jest to
    wymuszane w placówce bankowej.