eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKradzież z konta ? - MultibankRe: Kradzież z konta ? - Multibank
  • Data: 2010-05-18 20:05:24
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Marcin Piekarski <m...@i...pl> writes:

    > Sytuacja następująca loguje się dziś na firmowe konto w multi i widzę
    > że między przelewami przychodzącymi jest: przelew zewnętrzny
    > wychodzący -50zł
    > Tytuł operacji ZWROT PODWÓJNEJ PŁATNOŚCI Z 07.05.2010
    > Rachunek odbiorcy 63 1020 5561 0000 3902 0002 5957
    > Nazwa odbiorcy BANK POLSKI S.A. PKOBP ODDZIAŁ 56 W WARSZAWIE
    >
    > Z uwagi że do mojej firmy wpływa dziennie kilkadziesiąt przelewów
    > dziennie wszystkie w podobnej kwocie i niektóre podwójnie to nie
    > jestem w stanie stwierdzić o jaką podwójną płatność chodzi.

    I wszystkie z tego samego konta w PKOBP? :-)

    > Dzwonie do Multibanku na infolinie i pytam o co chodzi i której
    > płatności to dotyczy, Pani z infolinii niebyła w stanie określić
    > dokładnie o co chodzi gdyż u niej w systemie niema żadnych więcej
    > informacji na temat tego pobrania poza tym który widnieje u mnie na
    > koncie i zasugerowała bym sprawę wyjaśniał z PKOBP.

    Ciekawe jak to sobie wyobraza.

    > Mam do was pytanie czy to normalna procedura ? że dowolny Bank może
    > pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?

    Nie, to przeciez Multi zrobil, nie PKOBP.

    > a multibank niema żadnych informacji które by
    > wyjaśniły sytuację.

    To niech zrobi zwrot zwrotu jesli jest tylko tak mądry.

    > Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili
    > podwójnie w tym dniu i zapytać czy znają sprawę

    Bez sensu.

    Teoretycznie bank moze korygowac swoje bledy (nie jakiegos innego banku,
    ale z powyzszego nie wynika, ze to nie byl blad Multi). Tyle ze to jego
    prawo to jedno, a zupelnie inna rzecza jest obowiazek naprawienia szkody
    klientowi, jesli taka wystapila. Dodatkowo klient jest konsumentem,
    a bank - profesjonalista.

    Gdyby bylo inaczej, te wszystkie nigeryjskie "zakupy" bylyby oplacane
    zwyczajnie przelewem np. przez PKOBP i po wysylce wlasnie tak
    "korygowane". Ale przelew to nie jest np. czek, ktorego wartosc mozna
    "warunkowo" postawic do dyspozycji klienta, i ew. wyjasniac pozniej.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1