  • Data: 2009-06-24 10:02:53
    Temat: Re: Kreacja pieniadza raz jeszcze
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    news:e11bc947-9895-4937-b729-563dfc984779@r16g2000vb
    n.googlegroups.com...
    On Jun 24, 11:01 am, " mareczek" <s...@g...pl> wrote:

    > Teoretycznie tak. Mnożnik działa w obie strony. Jeśli bank udzieliłby
    > kredytów
    > na maksymalną wysokość, tak tak by to pewnie wyglądało.
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet w portalu
    > Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

    Nie plec bzdur. Gorszej glupoty chyba dawno nie widzialem.

    Zeby komus wypowiedziec umowe kredytu to on musi go nie splacac. W
    takiej sytuacji bank po prostu by pozyczyl kase na rynku lub od NBP.

    prosze cie nie ściemniaj !
    rozważania są tu czysto teoretyczne. Teoretycznie wiec bank jest
    niewypłacalny i kropka !
    To jak zaregauje NBP i bedzie go ratował albo nie (pożyczy czy nie), nie ma
    tu znaczenia.
    Tak samo nie ma znaczenia jak bank zachowa sie wobec kredytobiorców ( czy
    bedzie wypowiadał umowy cywilne i narażał sie na sprawy sądowe czy nie).
    Wyciąganie wniosków o "wypowiadaniu" umów na podstawie "niewypłacalnosci"
    banku jest zbyt dalego idące bo tu liczy sie kodeks cywilny a nie sytuacja
    banku. Stąd tez zachowanie umow nie jest ściśle zdeterminowane
    niewypłacalnością. Niemniej jednak technicznie bank powinien upaść

    george