  • Data: 2012-08-30 20:06:13
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - gdzie warto zajrzeć, co omijać?
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 29 Aug 2012 20:30:20 +0200, "Robert" <a...@p...jak.trzeba>
    wklepał(-a):

    >Żona marudzi i marudzi... - no i chyba się poddam ;-)
    >Chyba czas kupić dom/szereg, bo mieszkanie staje się za ciasne...
    >
    >Podpowiecie, który bank wg Was jest teraz "liderem" w ofercie kredytowej?
    >Potrzeby w okolicach 0,45-0,5 mln.
    >Okres kredytowania raczej najdłuższy z możliwych - będę chciał go skracać
    >ewentualnymi nadpłatami kapitału.

    Zobacz ranking za sierpień
    http://forsal.pl/grafika/642642,107486,ranking_kredy
    tow_hipotecznych_invigo_top_10_sierpien_2012.html
    i dla porównania z czerwca
    http://forsal.pl/artykuly/628286,ranking_kredytow_hi
    potecznych_czerwiec_2012.html

    W BOŚ można się niestety natknać na dłuuugie oczekiwanie i możliwe, że 2
    miesiące nie wystarczą na otrzymanie decyzji

    >Warto korzystać z usług doradców typu Expander czy Open Finance? Może innego
    >doradcę polecacie?
    >Dawno nie babrałem się w tematach kredytowych - pierwszy kredyt mieszkaniowy
    >spłaciłem dość dawno i żyłem sobie spokojnie...

    To zależy czy masz czas za wszystkim biegać. Jeśli masz czas, żeby ogarnąć
    równoczesną obsługę np. 3 wniosków i nosić wszystkie niezbędne dokumenty (a
    wymagania banków są czasami dziwne), to zajmij się tym sam.

    Ja tam nigdy jakichś produktów od pośrednika nie brałem (wystarczy być
    asertywnym), powiem nawet że najbardziej wciska produkty bank. A to konto, a to
    karta, a to coś tam jeszcze. Jeśli skutkuje to obniżką oprocentowania, to warto
    to przeliczyć i zobaczyć czy się opłaca. Zwróć uwagę na to, że obniżka marży w
    długim terminie może mieć znaczące skutki w łącznej kwocie spłaty - w porównaniu
    z bieżącym obciążeniem za dodatkowy produkt np. kartę.
    Generalnie lepiej mieć wszelkie dodatkowe obciążenia oddzielone od kredytu (np.
    ubezpieczenie niskiego wkładu), żeby nie zwiększać sumy odsetek.

    Tu jednak pułapką może być cena za produkt - jeśli jest na stałe wpisana do
    umowy, to dobrze. Jak jest w taryfie - niedobrze. No i kwestia jak długo
    utrzymanie tego produktu jest wymagane dla obniżki marży.

    --
    Sławomir Szyszło