  • 1. Data: 2012-08-29 20:30:20
    Temat: Kredyt hipoteczny - gdzie warto zajrzeć, co omijać?
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    Żona marudzi i marudzi... - no i chyba się poddam ;-)
    Chyba czas kupić dom/szereg, bo mieszkanie staje się za ciasne...

    Podpowiecie, który bank wg Was jest teraz "liderem" w ofercie kredytowej?
    Potrzeby w okolicach 0,45-0,5 mln.
    Okres kredytowania raczej najdłuższy z możliwych - będę chciał go skracać
    ewentualnymi nadpłatami kapitału.

    Warto korzystać z usług doradców typu Expander czy Open Finance? Może innego
    doradcę polecacie?
    Dawno nie babrałem się w tematach kredytowych - pierwszy kredyt mieszkaniowy
    spłaciłem dość dawno i żyłem sobie spokojnie...

    Na co zwrócić szczególną uwagę? Który bank omijać szerokim łukiem?
    Rzućcie garścią podpowiedzi.

  • 2. Data: 2012-08-29 20:39:50
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2012-08-29 20:30, Robert pisze:

    > Na co zwrócić szczególną uwagę? Który bank omijać szerokim łukiem?
    > Rzućcie garścią podpowiedzi.

    Z moich doświadczeń - nikt nie pomoże, sam musisz znaleźć kilka ofert
    i je porównać.

    Sprawdź wstępne warunki w kilku bankach, złóż wnioski do 2-3 i zobacz,
    co z tego wyjdzie. Zwróć uwagę na "konieczne" ubezpieczenia dodatkowe,
    czy inne produkty bankowe, które, aby osiągnąć odpowiednio niższą marżę,
    należy wykupić.

    OF omijałbym, bo poza gadką-szmatką, będą wciskać jakieś ubezpieczenia
    na życie (inwestycje, czy tam lokaty), a to, co podpowiedzą, to sam
    dowiesz się w każdym banku.

  • 3. Data: 2012-08-29 21:50:14
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "RD" napisał:
    > Z moich doświadczeń - nikt nie pomoże, sam musisz znaleźć kilka ofert i
    > je porównać.

    Tak też zamierzałem, ale zawsze warto wziąć pod uwagę czyjeś sugestie...

    > OF omijałbym, bo poza gadką-szmatką, będą wciskać jakieś ubezpieczenia

    jak choćby tę powyżej :-)

    Dzięki.

  • 4. Data: 2012-08-30 13:26:30
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Robert" <a...@p...jak.trzeba> napisał w wiadomości

> [...]
    > mieszkaniowy spłaciłem dość dawno i żyłem sobie spokojnie...
    >
    > Na co zwrócić szczególną uwagę? Który bank omijać szerokim łukiem?

    Przerabiałem ten temat raz - ponad rok temu.
    Moja obserwacja (byłem w kilkunastu bankach) - oferty dzielą się na te z
    niższą marżą i większą prowizją i te drugie odwrotnie.
    Poszedłem na targi mieszkaniowe (u nas na wiosnę były 3 po kolei co 2
    tygodnie) i natknąłem się na promocję 0 prowizji banku, który normalnie miał
    wysoką prowizję (czasem 2,5% czasem 3,5%) i niską marżę (udawane 0,99%
    praktycznie równe około 1,1% - już tu kiedyś tłumaczyłem na czym polegało
    udawane 0,99%).
    Zapisanie się na listę na targach dawało miesiąc na skorzystanie z tej
    promocji.
    P.G.

  • 5. Data: 2012-08-30 20:06:13
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia Wed, 29 Aug 2012 20:30:20 +0200, "Robert" <a...@p...jak.trzeba>
    wklepał(-a):

> [...]
    >Potrzeby w okolicach 0,45-0,5 mln.
    >Okres kredytowania raczej najdłuższy z możliwych - będę chciał go skracać

    Zobacz ranking za sierpień
    http://forsal.pl/grafika/642642,107486,ranking_kredy
    tow_hipotecznych_invigo_top_10_sierpien_2012.html
    i dla porównania z czerwca
    http://forsal.pl/artykuly/628286,ranking_kredytow_hi
    potecznych_czerwiec_2012.html

    W BOŚ można się niestety natknać na dłuuugie oczekiwanie i możliwe, że 2
    miesiące nie wystarczą na otrzymanie decyzji

> [...]
    >Dawno nie babrałem się w tematach kredytowych - pierwszy kredyt mieszkaniowy
    >spłaciłem dość dawno i żyłem sobie spokojnie...

    To zależy czy masz czas za wszystkim biegać. Jeśli masz czas, żeby ogarnąć
    równoczesną obsługę np. 3 wniosków i nosić wszystkie niezbędne dokumenty (a
    wymagania banków są czasami dziwne), to zajmij się tym sam.

    Ja tam nigdy jakichś produktów od pośrednika nie brałem (wystarczy być
    asertywnym), powiem nawet że najbardziej wciska produkty bank. A to konto, a to
    karta, a to coś tam jeszcze. Jeśli skutkuje to obniżką oprocentowania, to warto
    to przeliczyć i zobaczyć czy się opłaca. Zwróć uwagę na to, że obniżka marży w
    długim terminie może mieć znaczące skutki w łącznej kwocie spłaty - w porównaniu
    z bieżącym obciążeniem za dodatkowy produkt np. kartę.
    Generalnie lepiej mieć wszelkie dodatkowe obciążenia oddzielone od kredytu (np.
    ubezpieczenie niskiego wkładu), żeby nie zwiększać sumy odsetek.

    Tu jednak pułapką może być cena za produkt - jeśli jest na stałe wpisana do
    umowy, to dobrze. Jak jest w taryfie - niedobrze. No i kwestia jak długo
    utrzymanie tego produktu jest wymagane dla obniżki marży.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 6. Data: 2012-08-30 23:21:31
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2012-08-30 20:06, Sławomir Szyszło pisze:
    > Dnia Wed, 29 Aug 2012 20:30:20 +0200, "Robert" <a...@p...jak.trzeba>
    > wklepał(-a):

    witam

    nie ma szansy, aby wskazać bank lub banki (bo warto złożyć 2-3 wnioski)
    bez danych dot. finansów (dochody i zobowiązania), sytuacji rodzinnej
    oraz określenia rodzaju nieruchomości

    daj znać na priva to napiszę jakie dane są potrzebne, aby dokonać
    analizy i zbadać zdolność kredytową

    do kilkunastu banków nie ma sensu chodzić, bo jak wszędzie zaczną badać
    BIK to sobie sporą szkodę zrobisz

    w każdym razie służę pomocą ;-)

    ps
    jutro podpisuję umowę w banku z jednym forumowiczem z pbb, mam nadzieję,
    że będzie zadowolony i z procesu kredytowego i z warunków jakie uzyskał,
    są o wiele lepsze niż w banku, w którym sam złożył wniosek

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2012-08-31 21:44:43
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "Piotr Gałka" napisał:
> [...]
    > polegało udawane 0,99%).
    > Zapisanie się na listę na targach dawało miesiąc na skorzystanie z tej

    Pech chciał, że właśnie za parę dni 'wylatam' na urlop a we Wrocku będą w
    tym czasie targi :/
    Więc się nie załapię...

  • 8. Data: 2012-08-31 21:47:42
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Robert" napisał w wiadomości grup

    > Pech chciał, że właśnie za parę dni 'wylatam' na urlop a we Wrocku będą w
    > tym czasie targi :/
    > Więc się nie załapię...

    A co za problem poprosić jakiegoś znajomego żeby cię prewencyjnie powpisywał
    na jakieś listy (znaczy żeby mówił, że jest Tobą)?

  • 9. Data: 2012-09-01 11:23:50
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "MarekZ" napisał:

    > A co za problem poprosić jakiegoś znajomego żeby cię prewencyjnie
    > powpisywał na jakieś listy (znaczy żeby mówił, że jest Tobą)?

    Na to też wpadłem i tak postaram się zadziałać :-)

  • 10. Data: 2012-09-01 12:21:39
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Na to też wpadłem i tak postaram się zadziałać :-)

    Są potrzebne jakieś numerki, ale nie pamiętam co (może dowód, pesel,
    telefon, mail ???).
    P.G.