    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 18 Nov 2019 05:43:42 -0800 (PST)
    <5dcaa9bd$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5dcba9be$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5dcc3d9f$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dcc4453$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dcc504a$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dcc53e8$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dcdbcb0$0$553$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    <7...@g...com>
    <5dd270aa$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <5dd278b6$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <5dd29bbe$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Kredyt indeksowany - zwrot spreadu?
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2019 14:25:20 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ciagle chyba nie rozumiesz.
    > Bank najpierw wyplacil 300 tys. Wiec nie mial juz czym obracac.

    Przez miesiąc.
    Już po miesiącu dostał pierwsza ratę 880zł(400chf po 2,2zł) kilkanaście kolejnych
    miesięcy dostał po 880zł a w kolejnych miesiącach dostawał coraz więcej, bodajże w
    styczniu 2015 roku dostał nawet 2000zł(chf po 5zł) i od wtedy do dzisiaj praktycznie
    dostaje po 1600zł miesiecznie

    > Tzn ten kredyt to byl jego obrot.

    I te 140-150 rat które klienci wpłacili od 2007 do dzisiaj to też były pieniądze
    którymi bank obracał.

    > Wiec przez lata wyplacal odsetki od depozytow i zarabial na kredycie,

    Na spredze, na wzroście kursu waluty, na doubezpieczeniach(bo LTV spadło)itp

    > a teraz sie okaze, ze na kredycie nie zarobil.
    > Ba - klientowi pewnie jeszcze formalnie zostalo ze 250k do splaty,
    > wiec gdzies tam bank ma depozytow na 250k.

    Bank klientowi wypłacił 300tys złdo dzisiaj klient oddał już 200tys zł, FORMALNIE ma
    jeszcze dooddania 300tys zł.
    No chyba ze umowę sąd unieważni i klient odda nie FORMALNIE 300tys tylko 100 tys zł.
    > Teraz klient doplaci 100, a bank nadal bedzie mial 250k depozytow do
    > splacenia.

    Znikasz cięgle te 200tys co klient spłacił od 2007 do dzisiaj.
    >\
    > A to juz sady beda wyjasniac ... z ryzykiem, ze wyjasnia, ze sie
    > zobowiazania klienta przedawnily, a banku jeszcze nie :-)

    Albo odwrotnie

    > Te 7% to nie taka znow malo, jak sie okaze ze trzeba splacic w rok.

    W rok to chyba jak PIS jakąś spec ustawe wprowadzi. Bo poprzez sady to się rozciągnie
    w czasie
    Ja podejrzewam ze jak się linia orzecznictwa ukształtuje to banki zamiast czekać aż
    klient sądownie 200tys wywalczy po 3 latach zaproponują mu ugodę: 150tys wypłacamy
    dzisiaj i jesteśmy rozliczeni.

    > Ciagle jeszcze klient musi doplacic, wiec przynajmniej nie uslyszy
    > "nie mamy pana plaszcza" :-)

    Myślę że klienci dawnego Polbanku nawet pomimo tego że właśnie Polbank miał
    najbardziej swoje umowy wprost wzorowo skopane, są w najgorszej sytuacji
    Wydmuszka i tak spisana na straty więc nikt z nimi negocjował nie będzie tylko
    "chcecie to do sądu"
    Na renomie takiej wydmuszce nie zależy, KNF tam tez niewiele już może zdziałać,
    manifestacji przed oddziałem nie zrobisz itp.