    From: "Slavekk" <S...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredytowa w mBanku - jak to działa?
    Date: Fri, 9 Jan 2009 14:39:50 +0100

    Użytkownik "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał w
    wiadomości news:gk7fti$7a9$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Staram się zrozumieć zasady działania mojej pierwszej kredytowej (VISA
    > Classic w mBanku)... Nasuwają mi się pytania:

    Pytanie 1: dlaczego nie poszukasz jakiegoś poradnika w sieci?
    Google przyjacielem twoim

    > 1. Dlaczego limit miesięczny jest na konkretny miesiąc, tzn. "od
    > pierwszego do trzydziestego", a nie między dniami rozliczenia (czy jak to
    > się tam nazywa), tzn. dniem, kiedy dostaję listę transakcji itp.

    Nie "limit miesięczny" tylko "limit zadłużenia"
    I nie na miesiąc tylko na zawsze.
    Nigdy nie możesz być zadłużony więcej niż ten limit

    > 2. Czy ja jakiś nie teges jestem, czy też naprawdę nie da się sprawdzić w
    > jakiś wygodny sposób ile muszę spłacić "natychmiast", kiedy zaczną mi się
    > naliczać odsetki?

    Czy ty na pewno piszesz o karcie kredytowej?
    Zakładam że jednak tak
    Musisz spałcić wyciąg w całości aby nie naliczali ci odsetek
    I nie "natychmiast" tylko w terminie podanym na wyciągu

    > Albo w ogóle sprawdzić, ile w danym momencie jestem "na minusie"?

    Nie masz dostępu do internetu?
    To jak tu napisałeś?
    Podejrzyj sobie w internecie albo załóż arkusz kalkulacyjny KartaVC.XLS i
    dodawaj wydatki a odejmuj spłaty

    > Prawdę mówiąc, w ogóle nie potrzebuję kredytu w karcie kredytowej,

    To spłacaj w całości w terminie podanym na wyciągu

    > :/ Dla spokoju ducha najchętniej spłacałbym sobie wszystko na bieżąco, ale
    > trudno to wykoncypować w systemie transakcyjnym mBanku...

    Nie ma potrzeby

    > 3. Czy wszystkie karty kredytowe tak działają, że mam jakiśtam limit
    > miesięczny, kupię coś za wysokość limitu na początku miesiąca, spłacę
    > natychmiast, to i tak muszę czekać do końca miesiąca, żeby coś znów kupić?

    Nie. Twoja też tak nie ma.
    Ilustracja:
    Limit 1000zl, nowa karta
    Data zakup zadluzenie
    01.01.09 300 300
    15.01.09 300 600
    31.01.09 generuje się wyciag na kwote 600zl (termin spłaty 25.02.09)
    05.02.09 300 900
    25.02.09 -600 300 (splata całego wyciągu, nie będzie odsetek) -
    zostało ci 700zl z limitu
    28.02.09 300 600
    28.02.09 generuje się wyciag na kwote 600zl (termin spłaty 25.03.09)
    itd.

    Sławek