  • Data: 2005-08-03 20:18:40
    Temat: Re: Ksiazeczka mieszkaniowa PRL ???
    Od: KJ <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof K. Maj wrote:

    > Przypuszczam, że prędzej wartość Twojej pracy jest znikoma, niż tych
    > ludzi.

    Rynkowa, teraz jest rynkowa.

    > Bo wtedy ludzie zarabiali grosze, ale Polska faktycznie była 10
    > gospodarką świata i polskie produkty były znane i cenione na świecie.

    Znaczy te ktore dzialaly.

    > Ci lekceważeni przez Ciebie ludzie na ruinach pozostałych po II Wojnie
    > Światowej zbudowali od nowa całą Polskę.

    Tylko troche krzywa im wyszla.

    > Zbudowali przemysł

    No, na przyklad gornictwo do ktorego w tym roku dolozysz calkiem spore
    pieniadze.

    > I Ty masz czelność mówić, że wartość pracy tych ludzi była znikoma!

    Moj ojciec z matka przez cale zycie dorobili sie mieszkania wartego dzis
    jakies 80 kPLN. Mi zarobienie takich pieniedzy zajmuje jednak mniej czasu.

    > W Stoczni Gdańskiej znanej i cenionej na całym świecie za umiejętność
    > budowy wielkich żaglowców

    Ej, no nie slab mnie, "Dar Młodziezy" jest conajwyzej duzy, reszta to
    zdecydowanie srednia wielkosc.

    > Co sie teraz w Polsce produkuje

    Dobre, dawaj dalej.

    , co jest naszym hitem eksportowym? Nawet
    > młotki sprowadza się z Chin, a o elektronice już nawet nie mówię.
    > Wszyscy pokończyli "marketing i zarządzanie", najwięcej jest
    > specjalistów od ubezpieczeń i marketingu,

    No, wlasnie na to czekalem.

    > a głupiego telewizora nikt nie
    > potrafi naprawić

    Jak umiem serwisowac, baterie w pilocie dam rade wymienic i w ogole.

    > o naprawie płyty głównej do komputera to już nawet nie
    > ma co marzyć.

    Godzina pracy serwisanta kosztuje tyle co uzywana plyta glowna. Naprawic
    sie pewnie da, ale jaki jest tego sens ekonomiczny ?

    > Jest jak najbardziej adekwatna, bo można porównać ceny gruntu na którym
    > spółdzielnia stawiała blok: tę z przed 30 lat, z obecną. I okaże się, że
    > cena wzrosła co najmniej o wskaźnik inflacji za ten okres, a jest
    > całkiem prawdopodobne, że nawet i kilkakrotnie więcej.

    Dzieki czemu wzrosla ?

    Dzieki rynkowej gospodarce.

    > A dlaczego nie na Księżycu?

    Bo tam nei ma jeszcze ksiag wieczystych.

    A, jak dorosne chce byc taki jak Ty.
    :-)

    KJ Siła Słów ( nie ten KJ co tu duzo pisze)