    Date: Wed, 7 Sep 2022 12:11:24 +0200
    Subject: Re: Kursy w kantorach bankowych.
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <4...@g...com>
    <6317ac4e$0$6200$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    From: cef <c...@i...pl>

    inflacji, nawet jak złotówki leżą w milku na 7%.

    > No mam 2 kantory do wyboru.
    > W jednym spread 2gr, w drugim 4gr.
    > Kurs średni ten sam, dla uproszczenia 5zł.
    > Więc w jednym jest K/S 4,99/5,01 a w drugim 4,98/5,02.
    > Kupuję 10k euro, bo chcę/potrzebuję kupić TERAZ.
    > W jednym płacę 50100, w drugim 50200.

    No ale to różnica na kursie. Gdzie tu zarobek/oszczędność na spreadzie?

    > U Ciebie tak samo, jeśli masz euro a potrzebujesz złotówek.
    > W jednym za 10k euro dostaniesz w danej chwili 49900, w drugim 49800.

    Bo są rożne kursy. Jak zarobić na spreadzie przy jednostkowej operacji?

    > Można też czekać na lepszy kurs i oszczędzić JESZCZE więcej, ale można się nie
    doczekać.
    > A na mniejszym spreadzie zawsze zyskasz, czy 100zł czy 10zł - za nic, zamiast
    wywalać w błoto. Potem możesz dać bolusiowi.

    No i nadal nie wiem kiedy ten zysk na spreadzie się realizuje.
    Załóżmy, że kupiłeś po 5,01 czyli zapłaciłeś 50100.
    Gdyby był kantor ze spraedem większym typu K/S 4,95/5,01 to miałbyś duży
    spraed a zapłaciłbyś tyle samo. I gdzie ta stówka dla bolusia?