  • Data: 2022-09-08 13:07:47
    Temat: Re: Kursy w kantorach bankowych.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 7 września 2022 o 20:22:38 UTC+2 cef napisał(a):

    > No ile razy mam pisać, że skoro wybieram najniższy kurs, to jest to też
    > najmniejszy spread. Więc nie ważne czym się kierujesz przy wyborze.
    > Jeśli wybrałeś najmniejszy spread, to jest to też najniższy kurs i na
    > niczym nie zarabiasz.
    spread 6gr jak i w tym, co ma 2gr.
    czy 20gr - właśnie dlatego, że nie lata.

    conajmniej dwóch - i porównaj jak lata.
    > Widzę gdzie w danym momencie jest jaki kurs i jak mam sprzedać walutę
    > tu i teraz, to zawsze wybiorę ten bank/kantor gdzie mam lepszy kurs.
    > Albo skoro się upierasz, to ten gdzie mam najniższy spread, to nic nie
    > zmienia.
    > Zarobku żadnego z powodu wyboru najniższego spreadu nie mam.

    spreadem 2gr jesteś o 100zł do przodu
> [...]
    > Jak mam do sprzedania 2000 euro na bieżące opłaty
    > czy rachunki, to jak mam w różnych bankach możliwość wymiany, to sobie
    > sprawdzę
    > gdzie sprzedać i praktycznie zawsze w IKA jest 2-3 grosze lepiej niż w
    > Santim
    > ale nie liczę, że zarobiłem na tym jakoś 50zł gdybym sprzedał.
    > Ale jak tam w IKA akurat nie mam za wiele euro, to nie będę przelewał
    > specjalnie tych 2000 na konto w IKA bo koszt wyjdzie rzędu ułamka
    > grosza, ale w ciągu kilku godzin może się zmienić o te 2-3 grosze, więc

    No to ustaliliśmy, że "najlepszy kurs"==najniższy spread.

    Wg mnie wybierając kantor z najniższym spreadem zarabiam.
    Tylko jeszcze trzeba mieć ten wybór - i mieć taki kantor dostępny/założony.
    Bo co z tego, że wiem, że w aion lepszy kurs, jak go już nie mam?

    I takie było rozpoczęcie wątku - nagle się okazało, że IKA ma kurs gorszy
    nie tylko od citka, ale i od santandera.
    Coś się widać pozmieniało - i stąd pytanie o wrażenia z innych banków.

    Bo widzę choćby, że wciąż masz mylne wrażenie, że IKA daje lepszy kurs niż santander
    - no chyba
    że wymieniasz w IKA regularnie i bez proszenia się masz lepsze warunki.

    2k euro na złotówki na miesiąc to mniej więcej pewnie tyle, co ja wymieniam w drugą
    stronę.
    Wybór innego kantoru nic nie kosztuje - a stówka jest, choćby ginęła w morzu innej
    kasy,
    czego każdemu życzę (tzn. nie w trybie inflacyjnym, że stówką można sobie podetrzeć,
    bo tańsza
    od listka srajtaśmy...)

    Zaś lidera warto się trzymać, ale też patrzeć, co robi konkurencja, bo może ktoś
    niepostrzeżenie wyprzedził.
    A przelewy euro obecnie już za darmo, ale trwają dobę.