  • Data: 2011-11-09 11:07:37
    Temat: Re: Lokata w USD - najwyzej oprocentowana
    Od: Maruda <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    > On 2011-11-08, Jarek Andrzejewski<p...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To rozumiem skutki rewolucji przemysłowej dla tzw. klasy robotniczej,
    > zatrudnianie dzieci, 12-godzinny dzień pracy, ubóstwo tej warstwy
    > społecznej, to się nie łapią do rozważań? To był właśnie przejaw niczym
    > nieskrępowanego kapitalizmu.

    Ależ - nie zapominaj, że ci robotnicy wybierali to dobrowolnie! A
    chcącemu nie dzieje się krzywda! Mogli przecież pozostać na swojej "wsi
    zacisznej i spokojnej", a jednak parli do miasta godząc się na wszelkie
    niedogodności. To tylko socjalistyczna propaganda twierdzi, że działo im
    się źle.

    > Powtórzę: chodzi o znalezienie równowagi. Skrajności są szkodliwe
    > (w każdą stronę), co historia już zdążyła pokazać.

    Chyba, że przedział zaczyna się tak przesuwać lub zawężać, że stan
    pożądany już w nim się nie mieści, jak np. obecny stan
    prawno-polityczno-społeczny w Polsce. Wtedy pozostaje jedynie skrajność,
    parcie na ścianę.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.