  • Data: 2011-11-09 12:54:49
    Temat: Re: Lokata w USD - najwyzej oprocentowana
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Nov 2011 10:31:19 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    >On 2011-11-08, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:
    >
    >[...]
    >
    >To rozumiem skutki rewolucji przemysłowej dla tzw. klasy robotniczej,
    >zatrudnianie dzieci, 12-godzinny dzień pracy, ubóstwo tej warstwy
    >społecznej, to się nie łapią do rozważań? To był właśnie przejaw niczym
    >nieskrępowanego kapitalizmu.

    to mit. Kapitalizm właśnie to zlikwidował, choćby dlatego, że praca
    stawała się coraz wydajniejsza.
    Czy w historii np. USA (zwłaszcza do początków XX w.) opisane przez
    Ciebie okropieństwa były powszechne? Czy wtedy panował tam ustrój inny
    niż kapitalizm?
    No i nie należy pomijaż, że z faktu, że gdzieś trwała rewolucja
    przemysłowa zupełnie nie można wnioskować, że był tam kapitalizm.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski