    From: Sebcio <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: "Mała czarna" w mBanku
    Date: Thu, 23 Oct 2008 09:08:10 +0200

    Mithos pisze:

    > Zdaje sobie sprawe, ze w PL malo kto sie zna na prestizowosci karty.

    Ponieważ w Polsce nie ma powiązania pomiędzy statusem finansowym a
    statusem osobistym czy społecznym a to te dwa elementy określają prestiż
    danej osoby. Mówiąc najogólniej prestiż nie jest tym, ile mam, tylko kim
    jestem dla innych. Prestiż = szacunek, autorytet.

    > To sa karty dla nielicznych. Normalni ludzie maja swoje granice
    > prestizu, ktore wyznaczaja karty typo Gold, Platinum itp.

    Jak napisałem, to nie ma związku z prestiżem. Szanowany powszechnie
    nauczyciel może nie spełniać warunków wydania złotej karty, podczas gdy
    człowiek bez żadnej pozycji wśród społeczeństwa dostanie platynową kartę
    tylko dlatego, że tynkuje ściany co aktualnie jest dużo lepszym źródłem
    zarobku niż nauczanie języka polskiego.

    Rozumiem, że większość Polaków uznaje status finansowy za miarę
    prestiżu i na tym właśnie żerują banki.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio