eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMastercard vs. Mastercard DebitRe: Mastercard vs. Mastercard Debit
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!uw.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!feed.news
    .interia.pl!not-for-mail
    From: "Valdi" <V...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mastercard vs. Mastercard Debit
    Date: Sun, 31 Jan 2010 19:49:33 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 64
    Message-ID: <hk4hum$7ft$2@news.interia.pl>
    References: <hjvcfj$mfk$1@news.interia.pl><m...@i...localdomain><nT6l2
    9igI8arNca3.gs20787@akson.sgh.waw.pl><hjvjqp$v59$1@news.interia.pl>
    <m...@i...localdomain> <hk1gsh$9qq$1@news.interia.pl>
    <7...@k...googlegroups.com>
    <hk3b01$o9l$1@news.interia.pl> <hk3l5c$md1$1@mx1.internetia.pl>
    <hk3k9k$u2q$1@news.interia.pl> <hk3me3$9sp$1@mx1.internetia.pl>
    <hk3l53$dnh$2@news.interia.pl> <hk3n05$jrb$1@mx1.internetia.pl>
    <hk3oia$b4e$1@news.interia.pl> <hk3rhb$6vq$1@mx1.internetia.pl>
    <hk410b$ufi$3@news.interia.pl> <hk46mh$7sr$1@mx1.internetia.pl>
    <hk45us$nv7$1@news.interia.pl> <hk4a1g$a61$1@mx1.internetia.pl>
    <hk4g1f$6r2$1@news.interia.pl> <hk4ie3$3ni$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: bje191.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.interia.pl 1264962331 7677 83.28.146.191 (31 Jan 2010 18:25:31 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 31 Jan 2010 18:25:31 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1983
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1983
    User-Agent: Hamster/2.0.0.1
    X-Priority: 3
    X-Authenticated-User: pio1986 % poczta+fm
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:516890
    [ ukryj nagłówki ]

    "corner" news:hk4ie3$3ni$1@mx1.internetia.pl

    > > Nie na stacji kosmicznej ale choć by kilka kilometrów po zachodniej
    > > stronie
    > > Odry. Niemców za stacje kosmiczną (chyba, że pod względem pozytywów na
    tle
    > > Polski) uznać raczej nie można.

    > Tam są takie popularne żelazka?

    Ogólnie ich rynek kartowy jest dość chermetyczny - dominuje ich lokalna
    karta.
    We wschodniej części Niemiec znajdziesz sporo liczbę sklepów gdzie jeżeli
    już przyjmują karty "globalne", to tylko takie którymi da się zapłacić w
    żelazku.
    Na zachodzie kraju trochę lepiej, ale na tle Polski to bieda straszna - pod
    względem kart rzecz jasna. Jeżeli nie posiadasz ich "narodowej" karty w
    większości przypadków bez gotówki ani rusz.

    > >> Dużą częścią VE można płacić w Internecie, duża część VC i tak jest
    > >> zawsze
    > >> autoryzowana.

    > > No i co w związku z tym bo nie łapię?

    > Twierdziłeś, że te karty DIAMETRALNIE różnią się funkcjonalnością. Jakoś
    nie
    > bardzo. Zresztą wcale nie rozmawiamy o funkcjonalności, to ty z nią
    > wyskoczyłeś.

    Diametralnie, ale nie w Polsce - po za nią tak, szczególnie na zadupiach w
    pewnych krajach gdzie żelazko cały czas jest na topie. Po prostu w wielu
    miejscach płaska karta jest tylko ładną ozdobą portfela i niczym więcej.
    Piszę o tym dlatego, że często zdarza mi się płacić kartami po za granicą.
    Dla kogoś kto płaci kartą tylko w Polsce jej rodzaj nie ma większego
    znaczenia. Nad Wisłą, VC, VE, MC, MC debit itp. zapłacisz wszędzie gdzie
    przyjmują płatności kartą, na szeroko rozumianym zachodzie, nie.

    > > Nie to też są electrony - nie mają napisu ale działają tak jak ww. karty

    > Och, to teraz nagle się okazało, że napis ELECTRON w logo nie jest
    > niezbędny?

    Nie wystarczy ci na karcie napis "electronic use only" - napisałem ci w
    jednym ze swoich poprzednich postów, że jakiś czas temu kilka banków
    wydawało takie elektrony. Jak mnie pamięc nie zawodzi miało to miejsce w
    okresie kiedy Visa ujednolicała swoje główne logo.

    > >> Marka a funkcjonalność to dwie różne kwestie.

    > > Jaśniej proszę.

    > Myślałem, że rozmawiamy o tych samych rzeczach, ale widzę, że jednak nie.
    > Moje rozumienie słowa marka jest bliskie tej definicji: "Dźwięk, symbol,
    > znak, dzięki którym firmy wyróżniają produkt na tle konkurencji. Marka
    > tworzy popyt, pomaga w identyfikacji określonej oferty. Przyjmuje się, że
    > podstawowym celem firmy jest dążenie do stworzenia silnego brand image
    marki
    > (...)"

    A tak nie jest - napis VISA na obecnie wydawanych kartach jest taki sam. A
    to co znajduje się pod nim albo obok niego na pewnym rodzaju kart to już
    inna sprawa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1