eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMbank i fajny kawałRe: Mbank i fajny kawał
  • Data: 2003-06-03 01:00:08
    Temat: Re: Mbank i fajny kawał
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Krzysztof Halasa wrote:
    || "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:
    ||
    ||| Blokować powinni wszyscy.
    ||
    || Nie ma czegos takiego. Musialaby byc chyba ustawa, ze wykonywanie
    || takich przelewow jest nielegalne, i musialaby byc za to przewidziana
    || kara.

    To znaczy że zarządzenie ministra można olać?
    Nie wiem niestety jak wygląda sprawa z potencjalnymi konsekwencjami dla
    banku.

    ||| Nieprawda. Wyraźnie określony jest druk przelewu i sposób jego
    ||| wypełnienia.
    ||
    || To inna sprawa. Bank nie jest zobowiazany do realizowania przelewow
    || do US tylko na podstawie takiego druku. Gdyby tak bylo, moglbys
    || zapomniec o robieniu tego przez np. Internet.

    Jak to nie jest zobowiązany? W kasie jest, bo kasjer ma przyjąć tylko
    taki druk i basta.
    A w internecie klient ma wpisać to, co powinien i jak powinien, żeby
    przelew mógł być przez US poprawnie odebrany i zaksięgowany.

    ||| Nie musi. Wystarczy, że w nazwie beneficjenta ujrzy Urząd Skarbowy.
    ||
    || O, i wtedy nie wolno jej przyjac normalnego przelewu? Nawet takiego
    || z tytulem "zgodnie z faktura korygujaca VAT nr 123456/12345"?
    || Bez jaj (mam na mysli oczywiscie fakture wystawiona dla us).

    Sądzisz, że do swoich rozliczeń administracyjnych US używa tego samego
    rachunku, co do rozliczeń z tytułu podatków?
    Po drugie, oczywiście taki przelew kasjer powinien przyjąć. Nawet jeśli
    nie ma komputera, to tytuł przelewu wystarczy by zidentyfikować
    rozliczenie nie-podatkowe.

    ||| Nie wiem jak wyglądają SWIFT-y, ale chyba się różnią od eliksirów.
    ||
    || To bez znaczenia, nie musi to byc tez akurat SWIFT.

    Ma znaczenie, bo komunikat będzie inny niż przewidziany w eliksirze.

    ||| Poza tym to nie korespondent ma cofnąć, a beneficjent.
    ||
    || To tym bardziej nie bedzie chyba wiedzial, ze ma to zrobic?

    Jak to nie będzie wiedział? Przecież US wie jak się rozliczać z
    podatnikiem. Bez żartów :)

    ||| Przelewy może odbijać maszyna. Wyjaśniać sprawę z podatnikiem musi
    ||| człowiek.
    ||
    || Jesli nie trzeba tego wyjasniac, to po co to robic - lepiej odbic?

    Ależ potrzeba wyjaśniania wynika z faktu odbicia (niezapłacony podatek),
    a nie odwrotnie.

    || Jesli tak czy owak trzeba wyjasniac, to jaka w tym rola banku?

    Trzeba wyjaśniać, bo podatnik nie uregulował zobowiązań (przelew wrócił
    do banku nadawcy ze względu na zły opis, niezgodny ze standardem).
    Rola banku w tym taka, że klient będzie reklamował że nikt go nie
    powiadomił o standardzie i będzie zabierał czas działom operacyjnym.

    ||| Po to, żeby pilnować czy bank się stosuje do narzuconych standardów.
    ||
    || Bank, to w ten sposob ma sie do nich stosowac (standard to to jest
    || sredni), ze jak klient mu przyniesie kwit us, to bank ma z tego
    || zrobic dobry tytul przelewu. Zakladam, ze nie ma z tym problemu.

    Jeśli klient przyniesie druk do kasy, to nie ma problemu aby to
    odpowiednio potraktować. Jeśli klient wstuka dane do specjalnego
    formularza przelewu - też nie ma problemu.
    Ale jeśli klient puści przelew podatkowy z jakimś-tam opisem, bo bank mu
    nie zablokuje możliwości wysłania, to jak sobie wyobrażasz formatowanie
    tytułów przelewów ze strony banku?

    || Fakt. Jednak wymyslanie rozmaitych calkowicie bezsensownych (w tym
    || przypadku oczywiscie czegos takiego nie wymyslono) warunkow
    || prowadzenia dzialalnosci nie sprzyja za bardzo kondycji gospodarki w
    || ogole.

    W pełni się zgadzam.

    || Jasne. W koncu przecietny klient wysylajacy przelewy do US to
    || przedsiebiorca lub jego pracownik, i robi to srednio co 2 tygodnie.

    O tym nie pomyślałem ;) Miałem inną "przeciętną" na myśli.
    O takich użytkowników bank powinien się zatroszczyć tworząc
    "user-friendly" formularz.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl
    gg: 2539349

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1